Jaga:     
Pere ja Kodu

8 ABISTAVAT NIPPI, kuidas püsida rahulikuna, kui tahaksid oma laste peale käratada! (1)

Iga ema on vahel olukorras, kus ta tunneb, et on absoluutselt endast välja aetud ja tahaks lihtsalt käratada, pahandada, karjuda. Samas teame ka seda, kuidas hetk pärast oma emotsiooni väljaelamist tunneme end halvasti ning sooviksime selle hetke tagasi keerata, et hoopis rahulikku meelt säilitada.

Uurimused on näidanud, et inimeste vihahoog kestab vähem, kui kaks sekundit, kui sellele hoogu juurde mitte anda. Ehk teisisõnu – kui õli tulle mitte valada, kui mitte vihapurset välja lasta, vaibub see hoog väga kiirelt. Nii sulle kui su perele on parem, kui suudad oma tigedust see kaks sekundit kinni hoida – siin on sulle selleks puhuks kaheksa nippi.

1. Loe kümneni

See on väga populaarne ja lihtne viis viha vaigistamiseks. Selleks ajaks, kui oled kümneni jõudnud, on su vihahoog kenasti vaibunud.

2. Mõtle millelegi, mille üle sa oled elus tänulik.

Väga keeruline on olla korraga tänulik ja vihane.

3. Vajuta oma pöidlaga kõvasti oma randmel kohta, kus tunned väiksese sõrme luud.

Seda punkti vajutatakse akupunktuuris närvide rahustamiseks.

4. Sule silmad ja kujutle end kahe jalaga tugevasti vastu maad olemas, rahulikkus enda sisse voolamas.

5. Tee mõni füüsiline harjutus

Näiteks mõned kükid või õhkuhüpped.

6. Pane oma tunded sõnadesse

“Huh, ma tunnen, et ma lähen nii närvi, ma peaksin vist paar korda sügavalt hingama.”

7. Palu end kallistada

Armastus laseb valla hea-tuju kemikaale, mis tõmbavad adrenaliini alla ja su viha vaibub.

8. Kujuta ette, et sinu käitumist filmitakse

Sa suudad end avalikes kohtades rohkem tagasi hoida, kui kodus. Kui sa tead, et sind vaadatakse, oled automaatselt rahulikum ning ei plahvata nii kergesti, seega püüa ette kujutada, et sul on kaamera kodus, mis filmib igat su sõna ja liigutust.

1 kommentaar

N
no  /   11:01, 11. apr 2018
randmest nüüd küll sõrmeluud ei alga...

Loe ka neid lugusid