2
fotot
( )
Jaga:     
Sisuturundus

Mirjam Hunt: panime uue põlvkonna pereauto proovile!

Perega väljasõidud on oodatud ja toredad, küll aga vajab laste ja asjade autosse pakkimine mõnikord nii palju aega ja leidlikkust, et kojujäämine tundub oi kui ahvatlev. Blogija Mirjam Hunt pani oma perega üheks nädalavahetuseks proovile uue Renault Grand Scenic´u ja kamba peale avastati täiesti uus maailm!  

Mirjam Hunt on kolme lapse ema, kes ei kohku katsetamast uute põnevate asjade ja ettevõtmistega ning kirjutab neist silmade särades juba aastaid ka oma blogis. Peres kasvavad kolm last: 6- ja 3-aastased tüdrukud ning pooleaastane poeg. Pere kuues liige on koer Loore. Elades Tallinna külje all Laagris, on auto olemasolu neile igapäevasteks käikudeks oluline. Autot juhib ainukese lubadeomanikuna pereisa ja ikka sellist, mis on peaaegu pisikese bussi mõõtu, et kõik pereliikmed ja muu vajalik kenasti ära mahuks, ning mis oma ea poolest on vanem kui kõik pere lapsed kokku. Kui ühel märtsikuisel nädalavahetusel sai pere proovida uue põlvkonna pereautoks nimetatud Renault Grand Scenic´ut, olid kõik koheselt õhinal ja seiklus sai alata.

Kerge juhitavus

“Laupäeva hommikuti on meil vaja kiirustada laste tantsu- ja laulutundidesse ning seekord sai lapsed kohale viidud uhiuue autoga. Esimeseks muljeks oli see, et kuigi oma vana autoga on harjutud, oli lihtne kiinduda uude juba esimeste kilomeetritega. Mees kiitis, et rool on väga kerge ja üldse on autol kerge juhitavus. Kui linnavahel sai mõnuga tiirutatud ja kõik argised toimetused tehtud, panime pühapäeva hommikul auto juba tõsisemalt proovile. Sõitsime Tallinnast Tartusse, vahepeal tuli ära käia ka Viljandis, jõuda tagasi Tartusse ning esmaspäeva hilisõhtul jõudsime turvaliselt tagasi koju,” selgitab Mirjam trajektoori.

(Laura Strandberg)

Seest ruumikas, väljast elegantne

“Peale viieliikmelise pere pakkisime kahepäevaseks reisiks autosse kaasa ka kõikidele vajalikud tarbed ja lapsevankri ning sõit võis alata. Tegemist on ülimõnusa suure pereautoga! Pagasiruumi oleksime võinud vabalt mahutada ka koera transpordipuuriga ning pakkimine polnuks vajanud sellegipoolest erilist leidlikkust. Tartust tõime sõbrannale ära ka söögilaua, mida tal oma tavalise sõiduautoga poleks kunagi õnnestunud transportida,” rõõmustab Mirjam. Uskumatu on tema sõnul see, et seest nõnda ruumikas auto on väljast ikkagi voolujoonelise sõiduauto mõõtu, ilus, modernne ja elegantne pealekauba. Interjööri kvaliteetsed materjalid, stiilne sisekujundus ja klaasist panoraamkatus muudab auto interjööri aga veelgi avaramaks ja valgemaks.

Kui vahel vaja veelgi rohkem asju vedada, annab uue Renault Grand Scenicuga ka kõik tagaistmed ühe nupuvajutusega alla klappida. Sama kerge vaevaga annab tekitada muidu 5-istmelisest autost ka 7-istmeline, aga viimase rea istmetele Mirjam lapsi istuma ei paneks. Kõige mugavam on selle autoga sõita ilmselt ikka 4-liikmelisel perel.

Tõeline ökopill

Mirjamit, kes on alates jaanuarist ka avalikult välja lubanud, et püüavad perega kulutada toiduainete ostuks kõigest 50 eurot nädalas, pani eriti rõõmustama see kui vähe uus auto linna- ja maanteesõiduks kütust võttis võrreldes nende praeguse pereautoga. “Keskmine kütusekulu jäi 6-7 liitri vahele ja see on ikkagi suur auto, palju rahvast ning asju oli peal – selles mõttes väga kift!” teatab ta uhkelt. Eriti meeldis Mirjamile see, et keskkonsooli paigaldatud puutetundlikul ekraanil on võimalik kuvada ka ökosõidu statistikat, mis näitab kui ökonoomselt parasjagu sõidetakse. “Mida säästlikum on sõiduviis, seda kõrgema skoori see sulle annab ja näitab kui palju sa tänu sellele oled nii-öelda tasuta sõitnud. Meie sõitsime 3 päeva jooksul 40 km tasuta!” rõõmustab ta.    

Ohutus ennekõike

Perega reisides on ohutus mõistagi kõige olulisem. “Meid üllatas positiivselt see, et kui teel olles oma trajektoorilt veidi kõrvale kaldusime, hakkas rool koheselt värisema, et juhti “üles äratada”. Tal on hästi palju selliseid ohutusnõkse, mis näitavad kui nutikas see auto on,” on Mirjam autole tänulik. Näiteks mõõdab ja kuvab Renault Grand Scenic ka vahemaad eessõitva autoni. Kriitilise vahemaa korral annab süsteem visuaalse ja helisignaaliga hoiatuse. Kui juht ei reageeri või reageerib liiga aeglaselt, aitab süsteem autol pidurdada, et vältida kokkupõrget või leevendada selle tagajärgi.

Nutikad abimehed

“Väga lahe on see, et autol on viis unikaalset juhtimisstiili, mida saab ühe nupuvajutusega sõltuvalt soovist või vajadusest vahetada. Meie kasutasime just öko- ja sportstiili,” kirjeldab Mirjam oma lemmikuid. Valida annab veel ka neutraalse, mugava ja personaalse juhtimisstiili vahel.

“Proovisime ka iseparkimise funktsiooni, mis oli meie jaoks täiesti uus asi. Kuna mu mees on oma vana autoga juba nõnda vilunud parkija, siis me seda eriti ei kasutanud, aga neid, keda parkimine veidi hirmutab, rahustab see funktsioon kindlasti. Vajutad vaid nupule ja auto roolib end ise paika,” selgitab ta 12 sensoriga varustatud süsteemi.

Keskkonsooli paigaldatud puutetundlik ekraan annab ligipääsu nii sõiduabi-, navigatsiooni- ja multimeediasüsteemile kui ka paljudele teistele rakendustele. Näiteks saab helistada ja saata isegi e-kirju hääljuhtimise teel. “Lisaks saime läbi telefoni lihtsasti ka keskkonsoolist muusikat kuulata. Väga lahe on sõita niivõrd nutika autoga”, kiidab Mirjam kogemust.

Pere lemmik, kõhklusteta!

“Lapsed olid väga põnevil kui uude autosse sisse ronisid. Tagaistmel saab kasutada kokkuklapitavaid laudu, mis avanevad esiistme seljatoest. Kohe kamandati issit, et ta lauad lahti teeks ja kõik värviraamatud laoti neile ritta. Ka päikesesirmid olid laste lemmikud,” naerab Mirjam ja lisab: “Kõrvalistujana oli mul eriti mugav, ruumi oli palju, topeltpolstriga iste oli nagu minu järgi voolitud ja keskkonsooli ekraan ju nõnda põnev. Mees nautis eriti istme massaažifunktsiooni, mis hellitas pikal sõidul muidu väsivat selga. Pärast pikale veninud nädalavahetust tagasi oma vanasse autosse istudes ütles mees, et nüüd saab olema päris keeruline tagasi harjuda. Auto ja auto vahe võib olla ikka väga suur!”

Loe ka neid lugusid