Jaga:     
Blogid | Triini blogi

Miks leidub ports emmesid, kes arvavad, et neil on õigus oma tatiseid järglasi lasteaeda viia?! (181)

Istun siin kenal nädalavahetusel kodudiivanil ja mõlgutan tigedaid mõtteid. Taaskord sai Piiga lasteaias käia vaid kolm päeva ja tuli nohuga koju. Enne seda oli ta mingi viirusega, mille samuti lasteaiast koju tõi, pea kaks nädalat kodus olnud.

Kui hakata septembrist saadik lugema, siis Piiga rekordkuu, kus ta tervelt kaheksa päeva kohal käis, jäigi varasügisesse aega. Juba esimest nädalat kohale minnes jäi ta enne esimese nädala lõppu nohusse ja koduseks. Siiani on need nohud käinud justkui taktis: nädal terve - kaks haige - nädal terve - kaks haige ja paranemist ei ole kusagilt loota. Miks? Sest leidub jätkuvalt ports emmesid, kes arvavad, et neile on Jumalast antud õigus oma tatiseid järglasi lasteaeda kohale viia ja siis leidub selliseid, kes hoiavad kohusetundlikult oma nohust last kodus. Ja kõige nõmedam on see, et nohu on Eestis samas kategoorias, mis katk. Vähemalt lasteaias on see nii, sest koolist ei sunnita kedagi nohu tõttu koju jääma.

Kättemaks!

Nii mul tekkiski mõte, et vot hakkan mina ka selleks ignorantseks emmeks, kes viib oma tatist nõretava lapse lasteaeda. Justkui kättemaksuks. Nakatagu siis neid teisi lapsi seal. Tunnen end tõesti viimse lollina, kes siis vaheldumisi Mehega istub kodus ja nohu ravib ja soolakambrite vahet jookseb. Ja päeval, mil Piiga on terve, astub lasteaia uksest sisse emme ühe tatise jõnglasega, kelle ninakollid meetrijagu ninast välja lehvivad. Mistõttu on ühed siis paremad kui teised? Kui on kokkulepe, et ei tooda nohuseid lapsi lasteaeda, siis peaks ju sellest kinni pidama.

Piigal näiteks tuleb enamasti nohu keset ööd. Läbi une on kuulda köhatust ja ma ei hakka teda seepeale enam järgmisel hommikul lasteaeda viima, vaid teatan tööle, et olen haiguslehel ja kisun kapist välja n+1 vahendit nohu ravimiseks. Erandjuhul võib andeks anda neile, kelle laps hommikul tõesti ei olnud nohune ning siis päeval kukub seda tatti voolama meeletus koguses. Siiski juhtub selliseid asju harva ja enamasti on nohu ikka hommikul platsis nagu seened peale vihma.

Mul oligi juba valmis mõeldud, et viin ta nohust hoolimata esmaspäeval lasteaeda ja teen siis head nägu niikaua, kuni reaalselt palutakse laps koju jätta. Kahjuks lõppes mu kaval plaan sellega, et lapsel tekkis öösel köha ja nii saigi taas helistatud tööle, et jään lapsega haiguslehele. Järgmised kaks nädalat siis võimalik kodus last ravida ja maapõhja kiruda neid vastutustundeta lapsevanemaid.

Pole haigus?

Teisalt vaadates: Rootsis ei peeta nohu haiguseks. Kõik nohused lapsed võivad minna lasteaeda ja keegi ei proovi neid kusagile isoleerida. Ainult palavikus last ei tohi lasteaeda tuua. Meil võiks sama asi kehtida. Põhjus selles, et just tööle läinud lapsevanemad on haavatavas seisus, kuna esimesel paaril aastal muud ei olegi kui üks pidev nohu ravi ja see ei ole just tööandjatele meeltmööda. Mis tähendabki lõpuks seda, et leidub emasid, kes on pidanud töökohast loobuma, et lapsega koju jääda.

Mis aga saab peredega, kes on vähekindlustatud? Kui mõlemad vanemad teenivad miinimumi või natukese üle selle ja üks vanematest peab tööst loobuma, kuna laps on pidevalt nohus? Kuidas saavad nemad arved makstud ja toidu lauale. Eriti, kuna lasteaed on pigem luksus kui abivahend. Isegi nendel kuudel, kui Piiga on vaid kuni kaheksa päeva kohal käinud, küündib lasteaiaarve 80 euro kanti.

Mis seal ikka. Istun taaskord oma haige lapsega kodus lootuses, et kord järgmise kümne aasta jooksul ta sellest välja kasvab.

Minu nimi on Triin (31): olen ema, abikaasa, tudeng ja täiskohaga kontoritöötaja. Meie pisikesse perre kuuluvad Mees (31) ja Piiga (2a 8k), lisaks neile veel deegud, isepäine kass Caesar ja kiisubeebi George. Selles blogis räägin argielust ja mõtetest.

96 kommentaari

V
vanaema  /   17:40, 6. veebr 2017
Õige jutt,
see on tõesti lõputu haigus ja kannatajad on kõik
V
vanaisa  /   10:12, 7. veebr 2017
Ja kuidas küll leidub mingites blogides targutajaid , kuidas asjad peavad käima? Nohu on amu enne nakanud , kui see ,, tatisel järglasel `´ välja lööb. Oma järglasi vati sees kasvatajad, kelle on võimalik iga nohu ( ja see on väikestel lastel pidevalt ) korral kodus passida ja blogida , võiksidki lapsi kodus kasvatada ja mitte tassida neid nii hullu pisikute pessa nagu seda on lasteaed ( sel juhul saavad need vatitupsulapsed kõik infektsioonid kätte kooli minnes , kui lasteaiapööblile enam iga väike pisik mõju ei avalda )
.
.  /   17:47, 6. veebr 2017
ära istu ja ära mõlguta, sa ei oska seda niikuinii.
lasteaed on koht, kuhu lapsed viiakse selleks ajaks, kui emmed-issid tõõl käivad.
järelikult on emmel-issil vajadus tööl käia.
järelikult on vaja see laps sinna lasteaeda viia.
järelikult oleks viimane aeg aru saada, et nii juhtubki.
---
hirmus lugu, laps kasvab suuremaks, läheb kooli, seal on sama lugu!
hirmus lugu, inimesed käivad tööl, ja teised töökaaslased samamoodi haigustega mürgitavad!
---
saa suureks, hangi elu, ära istu ja ära mõlguta, sa ei oska mõelda.
Ä
Ära aja jama  /   17:58, 6. veebr 2017
Tõeliselt närvi ajab see tatiste ,räpaste laste lasteaeda toomine.ja sina oled sama vastutustundetu inimene!!!
I
Indi  /   21:38, 6. veebr 2017
Kas sa oled ainus, kes tööl tahab käia ja, kellel see vajadus.
K
K  /   10:56, 7. veebr 2017
Kas ta on Sinu laps, lasteaia laps või riigi laps? Igaühel on kohustus oma lapse eest hoolitseda ja teha seda mis on talle parim. Kui laps on nohune ja ei tunne end hästi on lauslollus teda lärmi ja suure sagimise sisse viia.
S
sokrates  /   20:18, 6. veebr 2017
täiesti õige jutt - tuleb lõpetada see paanika külvamine laste seal kujul: issand jumal, sa jääd nüüd haigeks; hirm teeb tükk maad rohem pahandst kui haigusepisik ise
S
sokrates  /   20:18, 6. veebr 2017
täiesti õige jutt - tuleb lõpetada see paanika külvamine laste seal kujul: issand jumal, sa jääd nüüd haigeks; hirm teeb tükk maad rohem pahandst kui haigusepisik ise
N
Nõus  /   08:06, 7. veebr 2017
Ports emmesid peab tööl käima, Neil. I pole võimalik kodus istuda ja mõtteid mõlgutada, sest tatised järglased tahavad süüa ja selleks on vaja raha teenida. Pealegi on nohu juba kollektiivis eelnevalt nakanud , kui on , Teie tatitule ka. Head mõlgutamist !
A
AA  /   17:48, 6. veebr 2017
Enne, kui tited taha teed ja siia ohkima tuled võiksid ennast kurssi viia väikelapse immuunsuse arengut puudutavaga. Elementaarne teadmine on juba see, et viirusesse nakatunud laps on nakkusohtlik juba enne, kui nina tatine.
Soovitan lugeda:
http://tammetoruke.edu.ee/public/files/MIKS%20MU%20LAPS%20ON%20NII%20TIHTI%20HAIGE.doc.
A
AA  /   17:53, 6. veebr 2017
Ühesõnaga, mis ma tahtsin tegelikult öelda on see, et see ei aita sind kuidagi positiivses mõttes kui üritad oma last vati sees hoida ja loodad, et ta on sul tervem, kui mõned lapsevanemad jätavad oma tatised lapsed aeda toomata. Tegelikult teevad nad sulle hoopis tene, sest need haigestumised arendavad ja tugevdavad lapse immuunsust ja tänu sellele tatirallile kujuneb su lapsel kooliajaks tugev immuunsussüsteem.
  /   22:31, 6. veebr 2017
Jah, ja siis jääb laps haigeks, siis jääb inimene ise haigeks, jäävad ümbruses inimesed haigeks. Sobib hästi.
T
Tegelikult   /   14:18, 7. veebr 2017
on läbi aegade olnud, et lasteaeda läinud väikesed lapsed põevad vähemalt esimese lasteaiaaasta jooksul tihedalt - küll köha, küll nohu jmt. Olenemata sellest, kas ja kui palju "tatiseid järglasi" seal teistel on. Ka sinu laps võib olla viirusekandja, kuigi ta hetkel ei nohutse. Eks see kõik olegi vist nii-öelda karastustee kooliajaks. Neid nohutseid ei ole ju ainult lasteaiasalste seas, sa ise võid selle nohupisiku hoopis oma kontorist kaasa tuua, ise seda läbi põdemata
B
BB to AA  /   23:31, 6. veebr 2017
No kus tuli nüüd tarkur välja! Vastupidi, pidevalt haige ja erinevaid viiruseid põdeva lapse immuunsus hoopis nõrgeneb! Eriti loll väide on see, et mida rohkem su laps haige on, seda tugevamaks ta immuunsusssüsteem saab! Küsi mõne targema arsti käest, kuidas lood on. Soovitavad sul gripi kõrghooajal üldse väikelaps koju jätta, et vältida ohtliku viiruse saamist. Aga issand küll, seda sa ju omale lubada ei saa, tööl peab ju käima, eks! Lükka aga oma tõbine laps lasteaia ukse vahelt sisse ja vaadaku ise, kuidas halva enesetundega hakkama saab, sina ju lähed tööle! Mida krdit hankida lapsi, kui neid isegi põetada ei saa! Muidu sureb pere kohe nälga.
A
AA  /   00:41, 7. veebr 2017
Mul on rohkem, kui küll erinevaid tõestusi selle kohta, et keskmiselt tubli ja terve väikelapse immuunsus siiski paraneb haiguseid läbi põdedes. Mingi arvu kordi peab ta haige olema, et tema organismis kujuneks välja kaitse enamlevinud nakkuste vastu. On ka tõestusi selle kohta, et lapsed, kes veedavad lasteaia aja kodus on koolis nõrga tervisega ning saavad seal täpselt selle sama tatiralli kätte, mis nad oleks lasteaias saanud ainult selle vahega, et nüüd kannatab õpiedukus juba. Mingi arvu kordi peab ta haige olema, et tema organismis kujuneks välja kaitse enamlevinud nakkuste vastu.
K
Katrin  /   08:43, 7. veebr 2017
Nõus! Ma ise olen selle elav kehastus, aga veidi ekstreemsemas mõttes. Lasteaias ma ei käinud, koolis olin vist küll enam-vähem, aga nüüd olen koos oma lastega kõik nende haigused läbi põdenud, samas kui mees (kes omal ajal käis lasteaias) püsib üldjoontes terve.
  /   09:34, 7. veebr 2017
Et kui last kõhugripi hirmus juba ennetavalt koju jätta ei saa (ise siis "haiguslehte" või "ennetuslehte" võttes?) ei tohiks lapsi ollagi?
Ma arvan, nii ülbetel ja kitsa silmaringiga inimestel kui sina ei peaks neid olema- kasvab uus põlvkond vildaga mõtlemisega mina ja maailm inimesi.
A
AA  /   13:57, 7. veebr 2017
Võivad olla ikka aga viriseda pole mõtet. Ise tegin ka lapsed ja olen ka nendega istunud nii, et vähe ei ole ja oma elu vastavalt sellele perioodile korraldanud .. aga selle vahega, et ma ei vingu!
M
Mari  /   02:40, 8. veebr 2017
Mis see "vilda" on? "vildaga inimene" ???
V
Väsinud ema  /   17:59, 6. veebr 2017
Mul polegi tööle võimalik minna, istun kolm nädalat kodus ja üks nädal käib laps lasteaias, lasteaiamaks tuleb tasuda, lisaks arved pidevast apteegikülastamisest, mille esitaks kõik hea meelega neile töölkäivate laste vanematele, kes oma lapse taskurätikuvirnaga lasteaeda saadavad, jagagu ja maksku, haiged inimesed!
M
muruvana  /   09:43, 8. veebr 2017
Tablett suurema palaviku alandamiseks peaks kodus olema hädajuhuks aga...
uskuge ometi- teie ei pea mitte väikelapsega apteeki külastama.
Meie oma maarohud on sada korda efektiivsemad.
Koha vastu sibul tükeldada ja suhkurt mitu supilusikatäit. See aitab koha vastu.( siirup-kui on paar tundi seisnud . Aedades on vaarikavarred ka talvel võtta ja pärnaõied, saialill- kummel muretsege suvel varuks. Ärge unustage vanaemasid ja vanaisasid- need on teile vajalikud, mitte apteek.
L
lugeja  /   18:00, 6. veebr 2017
Kui haigeid lapsi lasteaeda ei viidaks oleks kõik elu ju lill. Paraku on vanemaid "pohhuiiste" ja on vanemaid kes last vati sees hoiavad. Esimesed viivad viimastele haiguseid. 24 last rühmas. Pohhuiistist ema viskab tatise ja köhiva lapse rühma. Ta kutsutakse kohe järele aga 3 päeva pärast on kõik lapsed haiged ja ainult 8 last rühmas järel. Tegu tehtud. Samas tean juhtumit kus ühe sellise "pohhuiisti" laps sai haigena lasteaeda viimise tüsistusena keskkõrvapõletiku ja asi läks nii kaugele, et laps viidi haiglasse. Enne madala IQ-ga emme ei teadvustanud endale mis tähendab haige lapse lasteaeda viskamine kui lapsele tekkisid eluohtlikud tüsistused.
N
No eriti hea   /   14:25, 7. veebr 2017
arvamine. See, et üks nohune laps pistab nina korraks lasteaiauksest sisse ja kohe terve kollektiiv haige. Siis ikka väga nõrga tervisega kollektiiv.
J
jee  /   16:13, 7. veebr 2017
Köha ise kestab mitu nädalat(see ongi normaalne)...siis peakski ainult kodus istuma...Mujal (näiteks Norras)anatkse lasteaias lausa lapsele kaasa pandud ravimeid...nohu ja köha pole küll vingumist väärt.Palavik ja oksendamine juba teine jutt...
E
Exole  /   22:35, 7. veebr 2017
Lasteaed ei ole raviasutus kus lastele rohtu antakse...
N
nähtud  /   20:08, 8. veebr 2017
Nii Norras ongi. Tatist nina ei vaevu keegi pühkimagi. Kui joru hakkab suhu jõudma, siis laps varrukaga äigab, kui äigab, kui mitte ei limpsa hoopis. Ema on arst ja toob oma väikse palavikuga kaheaastase hommikul kell 7 lasteaeda. See istub terve päeva "tädi" süles ja vaikselt viriseb-vigiseb või tukub. Aga seal on 15 lapse kohta pidevalt kolm täiskasvanut ja sellise ekstreemse olukorra (palavikus laps) puhul võimalik ka aeg-ajalt neljas lisaks kutsuda. Ja ega see "haige" ju kodus ka muud oleks teinud, kui vajanud lähedust ja tukkunud. Ema tuleb lapsele järele tervelt tund aega varem kui tavaliselt (kell 3), aga oma tööpäeva ta vahele ei jäta. Neil on lasteaed lastehoiuasutus, mitte haridusasutus nagu meil. Samuti toob nohuse lapse lasteaeda titega kodus olev ema - võibolla pisut hiljem kui tavapärane (et laps saaks kodus kenasti välja magada), aga ta ei jäta last nohu pärast koju, sest nii laps kui ema tahavad sellest nohust hoolimata oma elu elada.
D
dsgaga  /   18:23, 6. veebr 2017
Olin samamoodi äärmiselt kuri nende vanemate peale, kes oma tatiseid lapsi lasteaeda tõid. Mul samamoodi laps oli nädal lasteaias, kaks kodus ja niimoodi terve 3-nda eluaasta. Muide, kui ta käis 2-aastasena eralasteaias, siis seda probleemi polnud - ilmselgelt jõukamad vanemad (kodused emad) said endale lubada haige lapsega kodus olemist. Aga jah, niikui riiklikku läks, hakkas see trall pihta. Ja siis ma lõpuks otsustasin, et ei viigi last enam lasteaeda, võtsin lapsehoidja ja terve 4-nda eluaasta istuski lapsehoidjaga - käisid jalutamas, mänguväljakutel jne, ei mingeid nakkuseid. 5-ndal eluaastal istusin juba ise temaga kodus (+panin eelkooli), 6-ndal eluaastal olid see tatiste laste kari oma viirused isekeskis läbipõdenud ja võimalik, et 6-aastaseid julgesid vanemad ka üksinda koju jätta, seega 6-aastaselt lasteaias käia oli juba lust ja lillepidu. Koolis käies pole enam häda midagi, lapsed juba suured, jäetakse kenasti haigena koju ning koolis pisikuid levitamas ei käida. Kokkuvõttes mis ma tahan öelda, kui karjääri tahad teha (töökohta säilitada), palka lapsehoidja või pane laps eralasteaeda. Kahjuks nii see on, sa võid ennast seaks vihastada, aga neid tatiseid lapsi lasteaedadess jagub - midagi pole parata...
K
kolme tatinina ema  /   00:20, 7. veebr 2017
Kõik lapsed käinud aias ja kah olnud kuni 3 eluaastani tatised. Istusin kodus ja ei virisenud, sest sain kodus ka tööd teha. Ei ming
A
arvamus  /   18:28, 6. veebr 2017
Lapsi peab karastama, mõni laps on riidesse topitud nagu kubujuss. Mul küll lapsed suured, aga ei kujuta ette, et lapsel veidike nina tatine ja ema istub kodus. Olen kindel, et haigestuvad ikka ühed ja samad lapsed, keda pole lastud paljajalu joosta ja üldse hoitud nagu vati sees, need lapsed ei kõlbagi lasteaeda.
A
aga  /   18:35, 6. veebr 2017
Kuidas sa tatistavatesse kolleegidesse muidu suhtud? Las käivad haigena tööl, sina suvel olid paljajalu suvilas maasikapeenra vahel, sulle külge ei hakka. Mis sajandis sa muidu elad?
J
jah, aga  /   18:59, 6. veebr 2017
Meie kliimas on nohu kerge tulema ja väike tatt ninas ei ole veel haigus.
N
njaa  /   21:01, 6. veebr 2017
Ma usun, et su ülemus on õnnelik kui ütled, et võtad nohuga haiguslehe.
B
B  /   06:24, 7. veebr 2017
Just täpselt. Mina olen üks neist, kes viib lapse nohuga lasteaeda. Mitte aga iga nohuga, sest nohul ja nohul on vahe. Kasvatajad, ha ka lasteaia juhataja on rääkinud, et tohib viia, kui nohu kast ei sega. Osa nohusid tekitavad halva enesetunde mida on lapse olekust näha, siis laps koju. Muidu mitte. On olemas ka allergilisi nohusid, mis pole nakkavad. Lapse toitumine, füüsiline aktiivsus, karastamine jne on tervise aluseks.
.
....  /   10:27, 7. veebr 2017
Meie töökollektiivis ei jää keegi nohuga koju, isegi siis kui on töölisel palavik või mõni viirus, püüab ülemus leida kokkulepet, et ehk saad ikka kodus ka tööd teha :)
S
Solei  /   18:35, 6. veebr 2017
Viite oma tatised lapsed lasteaeda ja siis õhtul karjute kasvatajate kallal, et lastel on ninad pühkimata ja keegi on veel haigeks jäänud.Lapsi aga on rühmas 20 ja kaavatajaid 1-2.Mõelge ka nende koormuse peale.
K
K  /   22:06, 6. veebr 2017
Mina kasvatajate asemel küll nende laste nina ei pühiks. Las need emmed õpetavad oma lastele ise ninapühkimise selgeks. Õpetajad pole kellegi põetajad!
  /   23:21, 6. veebr 2017
Minu laps (2a) oskab ise nina pühkida väga edukalt.
  /   11:57, 7. veebr 2017
Ma arvan, et iga 2 aastane laps, kel krooniline nohu, oskab seda, aga 4 - aastane , kes alles nakatus, ei pruugi seda osata.
E
E.  /   13:51, 7. veebr 2017
Täitsa õige. Minu vanemal pojal oli esimene nohu kuue aastaselt ja ta ei osanud nina nuusata- õpetasime arstist abikaasaga kahelt poolt, et puhu väljapoole. Sai selgeks. Ta polnud ka eriti palju lasteaias käinud: kaheselt käis nädal aega, esimene päev läks stressist kõht ka lahti. Nädala pärast jätsime koju, st võtsime hoidja. Kolme-pooleselt läks tagasi, siis väikesesse maa-lasteaeda, kus oli üks rühm 3-7 aastastele. Sealt ta litsus korra keset jalutuskäiku üksi lasteaeda tagasi, et omaette liivakastis mängida. Majahoidja-onu suhtus tunnustavalt, et iseseisev mees; kasvataja oli loomulikult vihane. Tema vastutus ju. Nüüd on poiss 32 aastat vana ja ise kahe lapse isa. Tatised lapsed tuleb kodus hoida, sest nohuga on lapsel enesetunne halb, olenemata sellest, kas vanemal on vaja raha teenida, või käib ta tööl niisama enesearendamise mõttes. Kui täiskasvanul on nohu, tunneb ta end halvasti- miks peaks keegi arvama, et nohune laps end hästi tunneb? Kui ei ole võimalik koju jääda, tuleb lapsehoidja võtta (mina olen noorima lapsega võtnud).
R
Rühma tädi  /   11:09, 7. veebr 2017
Meil oli mõned aastad tagasi juhus,et paljudel oli "väike" nohu niisama mõtlesime ,et loeme oma käte pesu pärast igat nohu pühkimist laste wc käimist ära (2-3 a rühm.)2 tunni jooksul oli mina pesnud oma käsi 54 korda. Sel päeval oli lapsi 10.Nii,et mõelge "väike" nohu.
  /   18:36, 6. veebr 2017
Päris huvitav suhtumine teistel emmedel on tatiswd järglased aga mul on Piiga.
T
tohman  /   10:02, 7. veebr 2017
jaa,sellised emmed kakal ei käi ja kui pussu teevad siis tuleb ainult lillelõhna.
selliseid on kahjuks jube palju.
A
A  /   18:36, 6. veebr 2017
Lastega ei tea ,aga vanemtele peab küll tatisena ja köhivana tööle ilmumine olema KARISTATAV
B
B  /   22:09, 6. veebr 2017
ja kui need tatised kasvatajaid nakatavad, kes siis haiguslehele jäävad, pannakse lasteaed kinni?
M
Mall  /   18:38, 6. veebr 2017
Miks te teete endale Eestis lisaprobleemi?! Lapsed on talvel nohused ja see on FAKT! Vahet pole kas kaivad aias voi ei. Pealegi, nakatatase ju teisi enne kui endal tatt voolama hakkab. Et siis iga paev lastelt verd votta ja vaadata, kas on mingi viirusenait uleval voi ei. NOHU vastu ei saa voidelda ja seda valja juurida- kas toepoolest targad eestlased sellest aru ei saa?
Enda laps kais Inglismaal aias ja koik sujus rahulikult-
- laps puudus aiast vaid 7 paeva 3a jooksul
- ise sain rahulikult tool kaia
- kasvatajad aitasid peava jooksul moned korrad nina nuusata ja oligi koik korras
- kasvatajad ei pidanud vanematega jagelema hommikuti
- vaikelatega ema ei vaata tooandjad vaenulikult nagu seda tehakse Eestis.
Siin on aru saadud, et ei ole voimalik voidelda voitmatuga. Eestis aga voitlus nahtamatuga jatkub ja selle kaigus havineb miljoneid narvirakke ning tulemus on ikka 0.
E
E  /   19:28, 6. veebr 2017
jah, aga maksad ka ca 1000 naela (ca 1100-1200 eurot) kuus lasteaia eest.
N
nõus  /   21:10, 6. veebr 2017
Kahjuks peavad Eestis emad nohu haiguseks. Ootan aega, mil ka siin võetakse nohu tavalise asjana nii nagu Mall kirjutab. Suur osa lapsi topitakse võrreldes Inglismaa, Hollandi või kasvõi Norraga võrreldes väga paksult riidesse , eriti kui meil pole veel veel õiget külma või talvegi. Natuke liigutades on laps higine ja siis ongi nohu kerge tulema. Tsükkel läheb käima - laps nohune, terveks saades paksult riidesse, et mingil juhul taas ei külmetaks., siis jälle higiseks, külmetab ... Kindlasti on mõned lapsed haigustele rohkem vastuvõtlikud ja jäävad kahjuks kergemini haigeks. Kuid suurem enamus on lihtsalt karastamata, nii nagu siin juba ka kirjutanud. Enamus riike pole nii rikkad, et maksta vanematele nii massiliselt haiguspäevade eest. Meie Eestis tundume olevat. Norras on olemas n-ö õuelasteaiad, kus lapsed on 2/3 päeva õues. Õige varsti suudab enamus lapsi, ka 3 aastaselt, läbi aasta suurem osa päeva õues veeta ... ilma suuremate haigusteta.
J
Juku  /   21:14, 6. veebr 2017
Nohu ei teki ainult halvast ilmast, vaja on ka nohusse nakatajat.
D
Dora  /   21:48, 6. veebr 2017
Inimese keha puutub pidevalt viirustega kokku ja kas inimene haigestub voi ei, soltub immuunsusteemist ja voibolla uhest tuuleiilist valel hetkel. Sul keha voitleb just praegu mone pisikuga, millest sul endal aimugi ei ole.
B
B  /   10:14, 7. veebr 2017
alati ei ole vaja ka nakatajat. piisab nt sellest, kui lapsel on mingi oluline vitamiini või mineraalainepuudus. Kui last söödetakse valdavalt poe poolfabrikaatide või topsitoitudega, pole ime ka kui haigeks jääb.
Joodupuudus on see mis tihtipeale põhjustab nohu. Ma juba pikka aga ravin osasid nohusid lastel joodiga. Määrin joodi vatitiukuga varvaste vahele ja talla alla 2x päevas, kuni jood enam ei imendu vaid jääb kerge pruunikas kiht peale. Nohu kaob kui imeväel.
Ja nohu tekib lisaks kõigele muule ka halvast ilmast. Näiteks võta täiesti kodune laps, läheb õue, on valesti riides, liiga paksult või liiga õhukeselt, näpud hetkeks külmad ja on nohu platsis. Lapsed kes ei käi lasteaias, mine nendega poodi, kaubanduskeskusesse või mänguväljakule. pisikuid võib olla kõikjal. Ükskõik kelle käest võib saada. Pole see lasteaed ja seal olevad lapsed ainsad võimalikud levitajad.
Sellest artiklist võib lisaks kõigele järeldada seda, et kui last ei tohi nohuga lasteaeda viia, siis ei tohiks teda ka kuhugile mujale viia. kodus, nelja seina vahel. omaette.
Lisaks ärritab mind see, et inimesed tihtipeale ei tea, millest on tingitud nohu, köha vms. Nii kui näevad tatist last, on lapsevanemad halvad ja kurjuse juures kui oma võsukest teiste hulka viivad. Aga võibolla on lapsel adenoidid? Võibolla on tegu õhuvahetusega - õuest tuppa või toast õue? Või on tegu liig niiske õhuga. Võibolla on tegu allergiaga??? Või võtta köha. Võibolla on lapsel astma? Võibolla on viirus? Võibolla on bakterid? Ma viisin oma last aasta otsa köhaga lasteaeda. Ja miks? Seetõttu et alul arvasin olevat viirus, proovisin ravida, ei aidanud. Perearst kontrollis, uuris, kõik oli justkui korras. Ütles et võib lasteaeda minna, pole nakkav. Saatis allergoloogi juurde. Allergoloogi juurde järjekord on kuid. Seal võeti rögaproov. Vastustega läks Pikalt aega. Tuli panna uus aeg. Jälle kuid. Viimaks sain arstile, öeldi, et köha on põhjustatud kahest mittenakkavast bakterist. Sai antibiootikumiravi. Ja käis veel samal ajal lasteaias. Ja kõik on elus. Kellegil pole nohu. Aga ei, enamikel lapsevanematel on vaja näpuga näitama hakata kui probleemi tagamaad ei tea.
Tõsi, tegelikult on ka lapsevanemaid kes toovadki meelega lapse haigena lasteaeda, nähes et pole tal hea olla. Olgu selleks siis majanduslik põhjus või muu, nt Õhtul oli palavik aga hommikul ei olnud ju. Vaat sellest saan aru.
Lasteaiad peaks tegema tervisekoolitusi, kus selgitama mis ja kuidas. Kui igaüks ise lahmima hakkab tuleb sellest üks suur katastroof.
T
to B  /   15:11, 7. veebr 2017
Väga hea kommentaar, Tatil ja tatil on vahe ja et ära hoida lokkavaid viiruspuhanguid ükskõik kus (algab ju inimese ühiskondlik töö lasteaiast), tuleks juba lasteaias vanematele teha tervisekoolitusi, mis peaksid ka kohustuslikud olema!
E
erik  /   16:05, 7. veebr 2017
eelkõige on vaja nohusse nakatujat ikka
M
minaise  /   18:40, 6. veebr 2017
nohu on huinjaa selle silmapõletikuga võrreldes.
K
kah Ema  /   18:41, 6. veebr 2017
Minu lapse lasteaias ka toovad osad emad nohuseid lapsi lasteaeda.
Aga minu laps ei haigestu ega ei jää nohusse, sest tervisliku toitumise ja hügieenist kinni pidamisega on ta tervis tugev.
A
ahh  /   18:42, 6. veebr 2017
Nohu pole mingi haigus ja sellega ei peagi koju jääma.
B
B  /   10:15, 7. veebr 2017
Oleneb nohust. Kui sul omal on tugev nohu, on ka kord selline tunne, justkui oleks panniga pähe saand ja aint lesiks. Teine kord pole midagi. Lapsega on samamoodi.
K
K.  /   10:47, 7. veebr 2017
Õigem on öelda,et ainult nohu ei ole haigus. Kui lapsel on köha ja palavik, kurk valus või kehv enesetunne, siis on selle haiguse kaasnev osa nohu ja siis tuleks koju jääda. Mõnel lapsel ongi pidevalt nohu aga muid haigusnähte ei ole, kas ta peaks siis koduseks jääma.
E
E.  /   13:58, 7. veebr 2017
Nohu on haigus. Nohu on meditsiinilises mõtte ninapõletik (ld k rhinitis), riniit. Sellest saab vist igaüks aru, et põletik on haigus, olenemata sellest, kui me ninapõletikku hellitavalt nohuks kutsume, nagu meil eestlastel kombeks on. Mille poolest on nohu (ninapõletik) vähemal määral haigus, kui bronhiit (kopsutorude põletik). Nojah, bronhid on allpool ja alumistes hingamisteedes olevad põletikud ongi muidugi raskemad,kui ülemistes hingamisteedes olevad, ent haigus on iga põletik, ka ninas asuv, ikkagi. Isegi allergiline nohu on haigus, mitte lihtsalt-niisama-allergiline -nohu (allergiline nohu pole loomulikult nakkav), sest põletikku tekitab ta ninas ikka, sestap tuleb seda ravida ja püüda allergeenidest hoiduda.
V
vanaema.  /   18:46, 6. veebr 2017
teate see tatirida ninast ei olegi kõige hullem. hull on mustus, räpakus, küüned lõikamata, pikad juuksed sassis ja siis ema enne äraminekut rühma ukselt hõikamas: lapsel on täid, kontrollige lapsi. Ja toobki oma täipea lasteaeda.
H
huvitav suhtumine  /   18:48, 6. veebr 2017
Huvitav, et sellel emal on Piiga, kellel on nohu, aga teistel on tatised järglased. See Piigake on juba pool rühma enne nakatanud, kui ema ta koju jättis.
M
Mimi  /   18:58, 6. veebr 2017
Jeee! Ja tuligi igatalvine artikkel jälle ära. Seda pole mõtet uuesti trükkidagi - igal talvel lihtsalt tehke copy-paste ja jälle olemas.
T
Tõesti  /   19:06, 6. veebr 2017
Veider, et kõik teised peale oma piiga (mis krdi tõug see on) on tatised järglased aga ürgemase Piigal tuleb ninast lillenektarit, mis mitte kedagi ei ole elus nakatanud. Vahva!
M
Mina tean  /   19:45, 6. veebr 2017
Piiga nime kannab tiiger Tallinn zoo's
H
Huvitav  /   19:09, 6. veebr 2017
Kas teemaalgataja on mingi eilane? Tundub, et emana kogemusi eriti pole. mul lapsed juba täiskasvanud ja ei ole küll kunagi nohuga probleeme olnud, et ei või aeda viia või teised muudkui nakatavad. Talve jooksul ehk paar korda on koju jääma pidanud. Haiguslehel olin lastega ainult siis, kui tuulerõuged olid. Nii kaua kui palavikku pole, ei ole nohu mingi haigus, et peaks koju haiguslehele jääma. Oma lapsed võiks ikka kasvatada selliselt, et iga väike viirus kohe maha ei tõmba. Kummaline lugeda, et päev lasteaias ja nädal kodus haige. Ilmselgelt ise mingi vea teinud, mitte teised pole süüdi.
T
to huvitav  /   20:36, 6. veebr 2017
"Hooldushüvitist maksab haigekassa hoolduslehe esimesest päevast alates kuni 14 päeva järjest. Hooldushüvitise määr on 80%, sellest arvutatakse maha ka tulumaks."
Siin on põhjus, miks naiste nn Piigad pidevalt nohus on ning leitakse põhjus töölt puududa. Minu mitmed kolleegid vedelevad "haige" lapsega nädalaid kodus, sest palgakadu ei ole suur. Sellel ajal käiakse spaades ning kinos. Nahhaalsemad tegelased saatsid lapse lasteada ikkagi.
K
Ka ema  /   09:56, 7. veebr 2017
Kas sa tead, et emapalk on riigi almus mitte ei loeta seda sissetulekuks ning esimene aasta peale tööle naasmist saab täpselt miinimumpalga järgi haigushüvitist? Mina istusin oma lapsega haiguslehel 3€ päev peale vanemahüvitise lõppu. Ilmselgelt selline summa ei ahvatle ühtegi inimest koju jääma. Siiski on lapse tervis olulisem.
E
ema.  /   11:08, 7. veebr 2017
vabandage väga ,aga see täitsa rumal jutt.Minu lapsed jooksevad pidevalt suvel paljajalu ringi ,aga kui on vihmased ilmad ongi tüdruk kohe haige nohu ja köha.aga mõelge enne kui hakkate süüdistama vanemaid et on mingi vea teinud.vaadake mida müüakse poes ,kui palju pannakse igale poole säilitusaineid,palju kasutatakse kemikaale,isegi mina kes elan maal ja kasvatan oma juurikad ise(EI KASUTA VÄETISI EGA KA UMROHU TÕRJUMISEKS MÜRKE) pole need ka mürkidest puhtad kuna meie ümber on õhk saastatud.
N
nohjah  /   19:11, 6. veebr 2017
vanavanemad peavad ju tööl käima!
M
Muix  /   19:16, 6. veebr 2017
Selge on see, et lapsed jäävad nohusse nii või naa. Toovad kojugi nohu. Terve pere on siis nohus. Ema-isa käivad nohuga tööl. Laps käib nohusena lasteaias. Ega nohu siis mingi haigus pole, meie osakonnajuhataja ütles nii ja ülemusel on alati õigus. :) Ei ole mõtet tühjast tüli teha. Tervislik toitumine on nagunii oluline, kuid see ei päästa nohust.
Mustus, räpasus ja lõikamata küüned on hoopis teine asi. Väga laiduväärt.
E
ema  /   19:31, 6. veebr 2017
Kuule sina punkt-arvata võib , et oled üks nendest vanematest, kes lapse haigena lasteaeda viib või Sul lapsi lihtsalt ei ole.
K
Kuule sina  /   19:50, 6. veebr 2017
Lastest ei tea sa ilmselt midagi,ema olen ma kindlalt. Sina oled kõige rohkem ema oma koerale
M
Maailmaparandaja  /   19:38, 6. veebr 2017
No mina istusin ka oma esimese lapsega KÕIK lasteaiaaja kodus, viimasel õppeaastal sai max järjest lasteaiast käidud ajaks 2 nädalat. IGA nohu ja köhaga jäin haiguslehele või heal juhul said vanemad last valvata. Tulemus oli lapsel nõrk immuunsus ja muidugi töölt pahameel.
Teise lapsega mõtlesin, et nii ei saa. Jah, loomulikult kui lapsel tugev nohu ja kehv enesetunne, oleme kodused, kuid juba mitmeid päevi kestnud lihtsalt nohuga, olen juba lapse lasteaeda viinud. Väga lihtsal põhjusel. Kui juba õpetaja/kasvataja enda laps jookseb rühmas ringi tatt rippumas siis miks ma pean "viisakam" olema? Kui lapsel tuju hea ja muid sümptomeid ei ole.
Teine asi on viiruslik köha, mis arsti sõnul kestab ca 6 nädalat. Pole isegi mõeldav, et saaks niikaua haiguslehel olla.
Tegelikult on õnneks praeguses rühmas lastevanematel kokkulepe, et juba mõnda aega nohus/köhas last võib lasteaeda viia, ega muudmoodi ei saakski tööl käia.
NB! Mu ülalolev jutt käis ainult nohu ja köha kohta.
Närvi ajavad hoopis need kolleegid, kes oma kõhuviirustega tööle ronivad teisi nakatama. Kusonmõistus? :)
5
5  /   09:38, 7. veebr 2017
Mind jälle jätavad need kõhuviirustega töökaaslased täiesti külmaks, pole kunagi nakkust saanud. Peske käsi jne sest valdavalt hügieenist piisab, et mitte nakatuda. Lapselt on muidugi seda palju tahetud. Aga nohu-köhaga palun küll ärge tööle ronige - see on piisknakkus ja te nakatate niiehknaa.
E
ei noh  /   20:02, 6. veebr 2017
kas see emme ei ole tulnud selle peale et miks tema Piiga(kui lollilt saab veel üht last kutsuda?)on nõrga immuunsüsteemiga ja iga külgehaakunud patsilliga haigeks jääb?tatine nina ei ole alati nohu.kui laps on normaalses keskkonnas kasvanud,ei tee paar tatist või köhatavat last rühmas midagi,omal ajal oli meie poisil kassi allergia,tatistas 2 aastat lasteaias enne kui jälile saime et põhjuseks on abikasvataja kass,mõned karvad kaisuloomalt ikka külge jäid ja sellest piisas.
V
Väga  /   20:21, 6. veebr 2017
enesekeskne jutt.
R
rase  /   20:30, 6. veebr 2017
Tehke tatiste laste rühm! Sinna saab viia haiged lapsed, need, kellel pole palavikku. Hoidke need tervetest eemal ja vaadake, mis saama hakkab. Vanematel on vaja tööl ka käia, muidu pole lapsi üldse mõtet teha.
K
küsimus  /   20:45, 6. veebr 2017
Kas see sundtuulutamine on ikka veel au sees lasteaedades?
J
jalkafänn  /   20:52, 6. veebr 2017
No kurat- sellist asja kuulen küll elus esimest korda et NOHUGA jäetakse kedagi koju! Ilma palavikuta nohuga (kui palavik, siis saab veel aru)! Pole ime et lapsel immuunsüsteem kehva! Selline vati sees hoidmine jätabki immuunsüsteemi väga nõrgaks- see ON TÕESTATUD FAKT!
Seda enam et Eesti kliimas on nohu paratamatus- endalgi nina tilgub talviti. Kui ma aga sellise asja pärast jääks koju, paku palju ma saaks reaalselt tööl käia?
I
Indi  /   21:55, 6. veebr 2017
Võta hari ennast natuke, mis asi on nakkav ja, mis mitte.
J
jalkafänn  /   03:27, 7. veebr 2017
Nohu nakkab- las nakkab. On palju tõsisemaid asju mille pärast muretseda ja väike nohu ei tapa
E
ema.  /   11:33, 7. veebr 2017
Iga süütu haigus võib viia lõpuks tüsistuseni .Mina jättan alati oma nohuse lapse koju ja ravin quixxiga paarpäeva ja ongi korras,olen ka proovinud viia ka lasteaeda ja tulemus oli vastupidine -läks hullemaks .Iga laps on erinev .
O
Oehh..  /   20:55, 6. veebr 2017
Mis vati sees kasvanud emme selle jutu küll valmis kirjutas.. Üks asi on selge- Sul on liiga palju aega ja väga hea tööandja.
Kui laps käib 3 päeva lasteaias ja siis oled taga 2 nädalat kodus jälle, on Su tööandja tõesti ime. Juba perearstid ütlevad, et nohu taandubki kaua. Kui laps end juba hästi tunneb ja muidu rõõmus on, ei pea ta toas püsima, nakkusohtlik ta siis ka enam pole. Ja mis need 100 asja siis on, mis Sa nohu korral kõik välja otsid? Kas sa ise ei arva, et pingutad tiba üle? Natuke ninasprid, kui nohu on paks ja hanerasva talla alla on muidugi omal kohal, aga Sinu jutust jäi mulje et sul kohe kapitäis ravimeid selleks puhuks..?
Nohuga laps jäetakse koju kui ta end ilmselgelt halvasti tunneb. Paranev nohu (mida siiski nuuskama peab) ei ole enam nakkav. Kõik vanemad ei saa endale luba tööl käimist nagu kuuvarjutus. Ja ei ole sellest kunagi midagi juhtunud- need nn nõuka aja lapsed on palju tugevama tervisega, kui tänapäeva omad. Sama lugu kui ülisteriilses keskonnas kasvamine hiljem igasugu allergiaid põhjustada võib..
K
Ka ema  /   09:57, 7. veebr 2017
See jäi sul ilmselt kahesilma vahele, et blogi autor kirjutab, et nad on mehega vaheldumisi haiguslehel?
  /   10:33, 7. veebr 2017
Isegi sel juhul, sest asi kordub ju kuust kuusse- see eeldab juba kaht väga lapsesõbralikku tööandjat.
  /   10:33, 7. veebr 2017
Isegi sel juhul, sest asi kordub ju kuust kuusse- see eeldab juba kaht väga lapsesõbralikku tööandjat.
E
eia  /   21:11, 6. veebr 2017
Kõrvavaik, niisked silmad, eritised kopsust köhimise ja "tatistamise" näol on loomulikud nähtused nii suurtel kui väikestel inimestel. Meie kliimas kaitseb organism suu, nina ja kurgu limaskesti suurenenud eritamisega. Laste ninad tõepoolest tilguvad pidevalt. Kas ja kui halvasti laps end tunneb, otsustagu siiski ema enne lasteaeda viimist. Mina ei lubaks võtta lasteaeda vastu ühtki tavapäraste lastehaiguste vastu vaktsineerimata last.
Õ
Õpetaja  /   21:12, 6. veebr 2017
kas te olete ka selle peale mõelnud, kuidas tunneb ennest tatine ja köhiv laps. Kui meil endil on nohu ja köha on enesetunne väga halb. Miks siis need emmed arvavad et lapsed tunnevad end suures kollektiivis hästi. Kui olete omale lapse muretsenud siis peab olema laps ja tema tervis esikohale seatud, tüsistused on kerged tulema. Alles oli poiss kelle ema rääkis koguaeg et lapsel on allergia , aga see lõppes keskkõrvapõletikuga. Kahju on sellistest lastest ja nohu on haigus, saage ometi ükskord aru.
A
AA  /   21:55, 6. veebr 2017
Tüsistused tekivad pigem sellest, et ei osata ravida oma lapsi ja ravitakse üle selle asemel, et immuunsust toetada, selleks et organism saaks ise omaette haigusega toimetada.
Oma kogemuste põhjal võin öelda, et kõige hullem viga, mis tehakse on rögalahtisti manustamine lapsele. See on asi, mida ei tohi kindlasti anda kergekäeliselt ja omavoliliselt. Enamasti lõppebki selle kuritarvitamine bronhiidi, kopsupõletiku või kõrvapõletikuga, sest laps ei jõua kõike seda tekkinud röga välja köhida. Teiseks magavad lapsed umbses toas, kus on keskküttest kuiv õhk, mis muudab limaskestad hapraks ja kui need on viirusest ärritatud, muudab see olukorda veel hullemaks ning tekivad öised hingematvad köhahood ning larüngiit.
Pealegi siin ei käigi jutt haiguse tippajal lapse lasteaeda toomisest, kus ta tõesti on kurnatud ja loid .. vaid pigem siis, kui on kergem nohu või haiguse lõppfaas. Selles on kõik kindlasti ühel nõul, et taolises konditsioonis lapsi lasteaeda ei või viia just nende enda pärast. Kuna lapsevanem ise ei näe, mis seisus ta laps päeval on, siis võiks õpetaja tema tähelepanu sellele juhtida mitte õhtulehes targutada.
Õ
Õpetaja  /   14:35, 7. veebr 2017
loomulikult me teatame lapsevanemale sellest , kas tema laps on nohune ja üleüldse mis lapsega päevajooksul juhtunud on. Aga kui on selliseid vanemaid kellele see jutt läheb ühest kõrvast sisse ja teisest välja. Ja väga ebaviisakas on siin süüdistada mind targutamises. Kui te ei tea kuidas ma tegelikult käitun.
M
Mall  /   21:59, 6. veebr 2017
Saa ise aru- nohu ei ole haigus mille parast koikjal Pohja- Euroopas peaks elu pooleks aastaks seisma jaama. Minu teada, et ole mitte kuskil mujal emad lastega nadalate ja kuude viisi kodus kui lapsel on nohu. See on taielik absurd! Kas keskkorvapoletikku saadakse vaid lasteaiast?! Kullap oleks see laps selle ka mujalt saanud, eks. Kas siis sinu aust on igal pool kulma kiimaga maades laste/ taiskasvanute tervis margatavalt hullem kui Eestis. Minu teada on ikka eestalstel tervisega rohkem jamasid.
P
pahane ema  /   11:31, 7. veebr 2017
armas õpetaja. nohu ei ole haigus. Teil on kindlasti väga tore töötada, kui tavapärase laste arvu asemel on rühmas paar-kolm last, ülejäänud kupatatakse koju tagasi. Saab päev läbi arvutis istuda näiteks töö juures. see on fakt - tagasiside lasteaialastelt.
Õ
Õpetaja  /   14:42, 7. veebr 2017
Armas ema nohu on limaskesta põletik ja põletik on haigus. Kui teil endil hakkab nohu siis ütlete kõik et olete haiged, kuidas te sellest ükskord aru ei saa. ja kui te ei tea mis tööd lasteaiaõpetajd tegelikult teevad, siis pole vaja lahmida, et istume arvutis, pole selleks aega, vahel hommikul hea kui jõuab nädalakavad, menüüd ja vajalikud materjalid välja printida, ja see on kogu arvutis olemine. Olen valinud selle elukutse, sest mulle meeldivad lapsed, ja ma pole sugugi rõõmus ega rahul kui neid on vähe. Sest siis ei saa teha neid huvitavaid asju mida oleme plaaninud. Nii et austage õpetajat ja nende tööd, sest nad hoolivad ja hoiavad terve päev teie lapsi.
T
Tatimati  /   21:18, 6. veebr 2017
Mulle tundub, et kogu aeg on samad lapsed haiged. Minu oma ple 4 lasteaiaaasta jooksul kordagi haige olnud, kuigi need tatised ja köhased on samuti ümberringi. Ehk peaks kuidagi last tugevamaks muutma. Lapsevanema mõtlemise ja uskumuste muutmine on selleks parim algus.
K
Kontorirottidele  /   21:44, 6. veebr 2017
Ilmselt olete teie need suured õigusemõistjad, kes siin pikseid pilluvad ja töölisklassi esindajaid põrgupõhja siunavad? Õigus, mis? Sest teiesugused ''ärinaised'' ja sekretärikesed ja butiigipidajad ei oma vähimatki aimu, mida tähendab olla perekonna leivateenija, alamakstud, ületöötav, 24/7 tulevikule mõtlev nn. keskmine eestlane! Teie võtate seinast järjekordse sajalise ja lähete oma kunstripsmekesi korrigeerima, samas, kui osa emasid otsib võimalusi kuu maksud ära maksta, söök lauale tuua, tööl (TÖÖL!!!) käia, lapsi kasvatada (mis tähendab siis lasteaeda..), veidi puhata jne jne. Ka ei ole mõnel emal seda kallist vanaema kusagilt võtta, sest kas teda lihtsalt enam pole või elab Eesti teise otsas. Ja olemegi fakti ees. MIDA TEHA? Teie, kui suuresti lugupeetavad tarkurid, andke siis hüva nõu!
I
Indi  /   21:48, 6. veebr 2017
Vata, miks ma peaksin sind mõistma, kui sinul kallis kodanik kellegi lapsest kahju ju pole, kui sinu laps kedagi nakatab. Miks peaks sinu eest keegi mõtlema, kui sina seda ei tee, et võõras laps haigeks ei jää.
  /   21:48, 6. veebr 2017
Vanaema võib muide ka tööl käia veel.
B
BB  /   23:44, 6. veebr 2017
Aga kelle süü see on, et oled alamakstud ja ületöötav. Omandanud siis enne laste hankimist korralik haridus ja töökoht! Nüüd kannatavad sinu lapsed sinu saamatuse ja rumaluse tõttu. Ei saa sa neid ravitudki, vaid lükkad nad haigetena aeda! Ja pärast, kui nad suured on, siis viskad neile nina alla, et oi-oi, kui palju ma teie jaoks tegin ja paljust loobusin, nüüd on teie kord mind ülal pidada! Täpselt selline mulje jääb sinu loomusest su mõtteid (loe hala) lugedes.
Õ
Õpetaja  /   14:47, 7. veebr 2017
Pole vaja lapsi muretseda kui nendega hakkama ei saada, kellele te neid teete riigile,lasteaiale või siiski endale. Enne kui peret planeerida ja lapsi muretsema hakkate tuleb järgi mõelda kas mul on laste kasvatamiseks võimalusi, lõpetage see vingumine.
I
Indi  /   21:44, 6. veebr 2017
Tundub, et see on mõtetu teema. Ainult nemad tahavad tööl käia ja teised seda ei taha. Teie, aga tugevdage laste tervist. Haige mõtlemine. Hankige ajud.
S
Spetsialist  /   22:02, 6. veebr 2017
Eesti kliima on selline, et inimesed ongi pidevas nohus 8 kuud aastast. Vahet ei ole kas laps või täiskasvanu. Tööl, lasteaias ja koolis käimine peaksi olema lubatud vaid neljal soojemal kuul, ülejäänud aja tuleb toas istuda ja tervist hoida.
I
ic..  /   22:18, 6. veebr 2017
Hästi õeldud ! :)
:
:D  /   22:21, 6. veebr 2017
Teiste lapsed, siis tatised järglased, enda omad, siis kullakallikesed. Mats on mats, ole sa või täiskohaga kontoririrott. bla- bla.
K
Kolm last (5, 8 ja 12)  /   22:35, 6. veebr 2017
Tead autor räägin sulle saladuse. Lasteaias töötav inimene käib ka tööl. Üllatus onju. Ja kujutad sa ette lasteaias töötav õpetaja abi saabi miinimum palka. Umbes 400 eurot kuus. Vaata kui suurepalgaline. Ta käib puht missooni tundest tööl. Ja kujuta nüüd ette, et ka tal on kodus lapsed. Ja kui peaks ta haigeks jääma, siis sry, tal on maksud ka mis ei jää kahjuks haigeks.
Ja kui räägitakse, et ärge tooge tatiseid lapsi lasteaeda, kärgitakse personali peale , et ma pean tööl käima ja toon ka homme. Ja nii ongi. Tuleb tatistav , aevastav laps pühib oma nina õpetaja käsivarrele puhtaks, kuna õpetaja aitab lapsel nt pükse jalga panna. Siis aevastatakse täiel rinnal õpetajale näkku,mis teha kui 2a8 kuune ei oska kätt suu ette panna. Ta läheb koju ja ta lapsed kallistavad teda ja sinu lapse pisikuline tatt on inimeste riiete peal. Ja nii seelevibki.
Te võiksite ka teiste vanematega ringkaitse teha ja ise korrale kutsuda vanemaid, kes oma tatiseid lapsi lasteaeda toovad. Lisaks tahan öelda seda, et usu asi läheb kergemaks aia rühmas. Enamus asju põeb ta läbi sõimes ja saab tugevama immuunsuse.
Kui ikka lasteaia reeglid ei sobi, siis lasteaed ei ole kohustuslik. Palka erahoidja ja ta valvab ka sinu tatist ja palavikuga last.
Ja kui räägime Rootsist, siis seal magavad lapsed iga ilmaga ka õues. veedavad terve oma lasteaia päeva ka õues. söövad õues, mängivad. Lapsed käivad seal ka kuni viienda eluaastani pampersites ja personaal saab sellist palka et suudab endale kaks korda aastas puhkust lubada ja majagi rentida elamiseks.
Lapse teed sa endale, mitte lasteaiale. Kui laps on haige , sina hoolitsed ja vastutad. Ja kui tööandjale ei sobi, leia kuskilt siis teine kellele sobib. Mingi aeg oli siin kirjas 40 firmat, kes on lapsesõbralikud tööandjad.
K
Kah 3 last: 10, 12 ja 2  /   00:28, 7. veebr 2017
Ega laste arv nüüd alati vanema tarkust küll näita, ehkki kogemusi annab mõnevõrra rohkem.
"Looge ringkaitse", "Lasteaed ei ole kohustuslik", " kui tööandjale ei sobi, leia kuskilt siis teine kellele sobib"..?
Ega lasteaeda pannakse lapsi muidugi ainult enda mugavuse pärast (no et saaks juuksuris käia jms), tööandjaid on igal alal jalaga segada ja kanakari on iga asja peale nõus "ringkaitset looma". Väga ülbe suhtumine. Selle Rootsi jutu mõttest ei saanud ma üldse aru. '
Kui inimene ikka ütleb, et kõige parem kuu on olnud 8 päeva lasteaias, peab tööandja ikka väga hüper-super lapsesõbralik olema, et seda kõike nohu pärast välja kannatada. Ja veelkord- nohu on veidi enne avaldumist ja esimestel päevadel, edasi enam mitte. Ennast haigelt tundev laps peaks loomulikult kodus olema, aga kui laps ennast normaalselt tunneb ja nohu enam ei nakka ei pea teda kodus hoidma lihtsalt sellepärast, PORTS EMMESID ei viitsi endale selgeks teha, millal see ülimealt nakkav ja kuri haigus (nagu katk lausa) nende võsukesi ohustab ja millal mitte.
Kes on siin vastutustundetu? Kas ema, kes oma mittenakkava ja end hästi tundva nohust paraneva lapse lasteaeda viib ja vastutustundlikult tööle läheb, et teised ei peaks tema pärast topelt pingutama, või see kes oma tibukesega nädalate viisi kodus istub kuna "laps on haige"?
Üks artikkel ka nii autorile kui teistele sarnastele emmedele, ehk harib natuke: http://tervis.postimees.ee/1008924/nohuga-lapse-voib-oue-maengima-viia
  /   00:31, 7. veebr 2017
*Ja veelkord- nohu on nakkav veidi enne avaldumist ja esimestel päevadel
I
irw  /   09:38, 7. veebr 2017
Kas miinused tulevad sellest, et arst ei käsigi nohuga koju jääda ja haigusehte võtta? :D
K
Ka kolme lapse ema  /   11:19, 7. veebr 2017
Lasteaias levib peale tatti ka kōike muud, minu 3 aastane poeg tōi lasteaiast kaasa mulle raseduse, eks see nii oli, kasvataja nūhkis vastu last , hommikul oli nūhkinud vastu enda meest ja lapsed peavad olema siis need edasikandjad.
E
ema  /   15:49, 8. veebr 2017
Kui lasteaiatöö ei sobi, siis vali uus töö. Väga sobiv on tootmises liinil asju asetada, ei puutu teistega kokku.
H
Hannes  /   23:43, 6. veebr 2017
Nohu tekibki lastel ōōsel voodis magades. Tegemist ei ole mingi viirusega, vaid tavalise allergiaga haisva vooddipesu vastu. Enamustes kodudes voodipesu haiseb. Lasteaias haisevad ka paljud lapsed ja iga terve inimese reaktsioon haisva sissehingatava ōhu vastu on ninasse rohkem tatti eristada, et see aitaks hingatavat ōhku puhastada..
H
Hannes  /   12:04, 7. veebr 2017
Ei mōelnud, et haisetakse mustusest, haisetakse keemiast. Pesupesemisvahendite lōhn saadab meid pesust pessu. Inimesed ei oska lihtsalt valida pesuvahendeid.
J
Jah  /   14:01, 8. veebr 2017
Eriti pesuloputusvahendid. Emme küpsetavad kodus armastusega leiba, aga ei saa kogu aeg haisu sees viibides ise arugi, et leiva peale asetatud käterätt on leiva maitse totaalselt ära rikkunud.
  /   23:45, 6. veebr 2017
loll küss, ega üksi koju jätta pole parem ! kes ilma tööl käimata emadele raha maksab ? lapse koht kuni 6 aastani on ema juures, muidu on kõik haiged.
P
pede2003  /   00:38, 7. veebr 2017
kas te pole asjast aru saanud ? NEil on selleks õigus ju ? :D Noh nohkarid e-keele kirjandidi viisikud. Leitke üles üte ja üeldis aga kui vaja teemasse süvendeda siis, võiks hakata mölisema näiteks minu kallal kellel on eestist, eestlastest, sellest riigist üli pohh ! See rahbus ja keel on välja surnud ja ikka ajate oma mingt ütteid ja öeldiseid taga. Ma vaatan, et dementsus litib ikka üsna hästi.
P
pede2003  /   00:46, 7. veebr 2017
Ja miks leidub ports ideaal laste kasvatajaid kelle arvates peab haige laps koju jääma, aga selleks peaks olema terve elamine benoplasti ja mullilise kilega üle kaetud. 3 tabalukku ka akna ees. Ei EI Ei, mul on veel parem variant. Töö ajaks lihtsalt aheldada laps radika külge kinni ja igaks juhuks võtta korgid ka välja. Teada saades võiks mõnele lastekaitse organile teatada, et labase tänan tähelepanu eest. Saan öösel vaprusevärinaid ja erektsiooni kogeda kuna ma ma hoolin neist kes hakkavad mulle pensioni maksma.
Need olete teie EESTLASED:
K
KaEma  /   00:51, 7. veebr 2017
Vot üksikemana pole minul võimalik lubada omale kuus AINULT 7 töõpäeva. Laps läks see sügis aeda. Ja samuti istusin algul nohu ja köhaga kodus. Ja kui peale 2 päeva aias ta tuli uue nohuga siis ma lõin käega ja viisin ta ikkagi, varsti tekkis ka köha-viisin ikka. Ja teadlikult. Sest, teised teevad seda nagunii ja miks peavad kõik teised kannatama selle all? Jah lapsele oli natuke kurnav...Aga teate mis oli tulemus? Laps on käinud 4 kuud järjest peale seda lasteaias. Ei ole köha ega nohu haistagi kusagil. Ise sain selle kogemuse nüüd küll olude sunnil, aga ärge kasvatage oma lapsi vati sees.
M
mehe arvamus  /   08:44, 7. veebr 2017
Sa üksikema oled potentsiaalne teiste laste nakkusohtu paneja!. Kui üksi last hoitud ei saa, siis tuleks enne jalgade laiali ajamist veidi mõtelda, et kes last kasvatab ja raha teenib!
J
ja sa võiks aju osta  /   22:26, 7. veebr 2017
Mismoodi sinu arvates immuunsussüsteem töötab? Antikehad tulevad ikka alles siis kui haigus läbi põdeda. Võiksid paljunemise lõpetada.
I
Indi  /   17:12, 7. veebr 2017
Pole mõtet ajada sassi vati sees hoidmist ja ükskõiksust.
M
milleks kisendavad sülelapsed lennukisse?  /   05:16, 7. veebr 2017
Mind häirivad need peast pubekad vanemad, kes sülelastega linnadevahelises bussis, rongis ja lennukis reisivad. Ausõna, tavalised inimesed ei taha teie tatika kisa kuulata!!!
L
Lm  /   05:27, 7. veebr 2017
Ma ei saa aru kasvatajatest, kes pidevalt neid tatininasid üle ukse lubavad. Neid ei tohiks vastu võtta.
K
kuulge targutajad  /   05:29, 7. veebr 2017
küsimus palju on tööandjaid kes on rahul töölisega kes lapsega kodus istub.arvan 1 100 ast.
K
kuulge targutajad  /   05:29, 7. veebr 2017
küsimus palju on tööandjaid kes on rahul töölisega kes lapsega kodus istub.arvan 1 100 ast.
H
Hm  /   05:38, 7. veebr 2017
Viimati sai vanem laps lasteaiast nohu ja köha ning kodus haigestus sellest tulenevalt paari kuune beebi ja oleks napilt kodus lämbunud. Õnneks kiire tegutsemine ja kiirabi aitasid lapse päästa. Kui keegi teist arvab, et nohu ole ohtlik, siis sõltub kuidas kellegile. Ravi haiglas kestis mõlemal lapsel nädala ja teise nädala kodus. Kahe kuune on siiani nohune ja suuremal lõi nohu kõrva ja ravine nüüd seda. Arstid keelasid lapse viimise hoidu kevadeni. Seega ei ole see nohu lihtne haigus.
P
Piiga versus tatised järglased  /   06:09, 7. veebr 2017
Täiesti arulage jutt, kas kirjutaja ise sai aru, mida ta öelda tahtis?
Sellise jutukese vöib mingi kooliplika kokku veeretada, mitte 30-ne naine!
(Triin (31): olen ema, abikaasa, tudeng ja täiskohaga kontoritöötaja ...)
K
kaidi  /   06:22, 7. veebr 2017
Minu lasteaias öeldakse, et laps peab nohuga siis koju jääma, kui lapsel on paha olla, kurk rögane ja nohu on nii tugev, et ta ise ei saa nuuskamisega hakkama. Kui nina lihtsalt tilgub, siis see ei ole küll selline nohu, mille pärast kodus istuda. Kui lisaks nohule on köha, palavik, raske hingata jne, siis on vaja kodus olla ja ravida. Nohuviiruseid on maailmas nii palju erinevaid ja nii laialdaselt, et kõige paremaks nakatumise vältimiseks on lihtne kätepesu seebiga (lugesin just vikipeediast - tavaline nohu).
S
Shsnsj  /   06:44, 7. veebr 2017
Rikkuge oma laste immunsüsteemi vähem. Laske oma lastel haigused läbi pädeda mitte ärge tormake neile koheselt aspiriini või ibumaxi sisse söötma. Pealegi pole nohu mingi eriline haigus.
K
Kahe lapse ema  /   07:12, 7. veebr 2017
Jep! nii See on. Aga hukka ma ei mõista neid emasid. Ükski normaalne ema ei vii ükskõikselt oma last lasteaeda, kui laps on väga tõbine. Normaalne ema hindab olukorda ja võimalusi, Kas ta saab last koju jätta.
Minu töökoht näiteks ei lubaks mul nii tihti koju jääda lapsega... Leiaks ikka põhjuse, et lahti kangutada. See selleks....
Aga ma mõtleks pigem sellele, et Miks su laps neid haiguseid nii tihti külge korjab?
Mul kaks last.. üks on hetkel juba koolis. Eelmisel aastal olin lapsega kodus 1 x haiguslehel ja seda siis, kui tal olid tuulerõuged. Ta lihtsalt polnud kordagi NII haige, et Ma poleks saanud teda lasteaeda lihtsalt viia. Samuti ma näen Mis olukord on lasteaias - Kui palju neid köhaseid ja tatiseid nägusid parasjagu kohal käib. Suurem laps on nohu-köhaga kodus ise.
Nohusid on ikka esinenud aga reageerin nendele kiiresti ning üldjuhul koduste vahenditega saame kiiresti neist ka jagu.
Tugeva tervisega on nad olnud mul koguaeg (ptui ptui ptui... ) Söövad korralikult, trenni teevad, kommi söövad samuti. Immuunsust tugevdavaid vitamiine annan samuti aegajalt :)
M
maamees  /   07:22, 7. veebr 2017
Kuidas julgeb üks ema teiste emade lapsi nimetada tatisteks järglasteks.Ja iga tööandja suhtub erinevalt väikeste lastega emadesse.Seega iga ema ei saa kohe nohu tekkimise korral haiguslehele jääda.
E
eliiza  /   07:31, 7. veebr 2017
pidin tööst loobuma just selle jubeda lasteaia pärast...aina ravime ja ravime ja kui ei õnnestu eriti ravida siis on kõrvapõletik, kõriturse ja lõputu trall jätkub aastaid,,mees rabab niie t tervis juba ütleb ülesse,,kus on lahendus,,,lahendust palun, tõesti ei jaksa enam
V
vanaema  /   07:37, 7. veebr 2017
lugesin siin kommentaare ja ei saa aru, miks niipalju haigusi lasteaedades ja miks lapsed peavadki haiged olema jne. omal ajal sai ka lapsi lasteaeda viidud ja ei mäleta, et oleks mingeid hulle viirusi väi nohusid olnud,,,kui siis väga harva...ja koolis ei olnud eriti üldse mingeid haigusi....seega kas on praegused lapsed nõrgema immuunsusega või on viirused läinud tugevamaks, sest lapsed kogu aeg haiged ja toovad lasteaiast koju viirusi mis nakkavad ka kodusolijatele, beebidel e, vanematele ja vanavanematele, kes seetõttu isegi hinge vaakuda võivad..mis see ometi toimib aru ei saa
N
niinii  /   10:22, 7. veebr 2017
Vanasti oli üldse rohi rohelisem ja või kollasem, päikegi soojem. Aga tegelikult olid ikka samad viirused, lapsed olid haiged samamoodi. Lihtsalt puudus internet ja võimalus "delfides" pläägutada.
A
AA  /   14:04, 7. veebr 2017
Üks põhjus võib olla selles, et vanasti olid kõik majad loomuliku ventilatsiooniga - st õhk käis läbi ilusti ja polnud neid hulle pakettaknaid, mis ruumid umbseks ja õhu kuivaks teevad. See aga on soodne koht bakteritel möllamiseks. Kuna kuivast õhust inimestel limaskestad kuivad ja haprad, siis haagivad ennast mõnuga külge. Teine asi on, et inimesed toituvad kehvemini ja toidu kvaliteet on halb, mis omakorda mõjub immuunsussüsteemile. Kolmandaks võimendab ka ajakirjandus asja. Nõuka ajal ei pannud keegi tatist ja köhivat last tähelegi lasteaias. Kõigil oli riba ninast väljas ja see oligi normaalne. Seda ei pandud kusagil suure kella külge nagu praegu.
E
emake maa  /   07:40, 7. veebr 2017
Lasteaiatõõtajad peaks sel juhul saama 100 protsenti hüvitist haigestumise korral. Kõik need pooltõbised lapsukesed aevastavad ja köhivad ju nende süles.
M
mmm  /   07:42, 7. veebr 2017
Milles on lasteaed süüdi, et haigeid lapsi kohale tuuakse? Kas lasteaia õpetajad peavad olema raudnaised?
L
Liina  /   08:13, 7. veebr 2017
Tean tööandjat,kes teavitas,et peale sinist lehte pole mõtet tööle tulla.
V
Vaatleja  /   08:25, 7. veebr 2017
Kui oma, siis laps ja nohune;
kui võõras, siis tatine jõnglane!
Elagu Eesti ja eestlased. Uhke ja hää on olla.
N
Nohu  /   08:35, 7. veebr 2017
ei ole haigus, nohu on ülemiste hingamisteede viirushaiguse sümptom. Teie lapsel on haigus juba enne sümptomite avaldumist. Me ei saa vältida viirustega inimesi, sest neid on kõikjal, lisaks lasteaiale on neid trennis, poes, kontserdil, sõbra sünnipäeval jne - te ei isoleeri ju last ühiskonnast. Viirushaigus ei nakka kõigile. Ennetada ja nakatumist vältida saate nii, et tugevdate oma laste imuunsüsteemi - jälgite, et teie laps sööks tervislikult, liiguks õues ja magaks piisavalt, lisaks D- ja C-vitamiin ja ongi asi parem. Tänapäeva inimeste häda, et õues ei liiguta ise ega võimaldata seda lastel, mitte mingit õue-harjumust ei kujundata, trepist treppi veetakse autoga, süüakse ise ja antakse lapsele igasugust suvalist kättejuhtuvat soga (nutellaga sai, kummikommid, kohukesed, poolfabrikaadid, e-ainetega suhkrujoogid jne).
S
siit  /   08:51, 7. veebr 2017
algabki suhtumine - teised lapsed on "tatised järglased", aga oma lapsukene on "natuke nohune".
V
Vaadake tänaval lapsi  /   09:01, 7. veebr 2017
... kuidas on riietatud turistide lapsed ja kuidas meie omad - kohalikud tited ei jaksa selle kombeka- salli-kindakuhja all end õieti liigutadagi. Samas jookseb väike väljamaine jõnglane paljakäsi, sallita ja mütsita ringi ning vanemad ei tee teist nägugi. Ma ei väida, et lapsed tuleks nüüd alasti õue visata, aga mingid järeldused võiks teha küll - meie lapsed on tõelised kubujussid.
R
Rs   /   09:18, 7. veebr 2017
Äkki lihtsalt tegeleks oma lapse immuunsus süsteemi parandamisega
K
kooli med. õde  /   09:18, 7. veebr 2017
saadad haige lapse koolist koju ,eelnevalt vanemaid teavitades.
S
Signe  /   09:31, 7. veebr 2017
Hea, kui on ainult nohu. Minu lapse rühmas on sel aastal kohati täiesti põrgu lahti. Tuuakse lasteaeda lapsed, kes on alles hommikul oksendanud või väga kõrges palavikus. Kuulsin pealt ühe lapse juttu õpetajale, kes ütles, et oli issile öelnud, et tal väga paha olla, aga issi tõi ta ikkagi lasteaeda. Lapsel oli 39.2 palavik :( See viirusteralli lõppes minu lapse jaoks kõrva-ja kopsupõletikuga. 6 nädalat olin temaga kodus. Lisaks haigestusid ka teised pereliikmed. Õpetajad on nende vanematega pahandanud, kuid kahjuks ei ole olukord paranenud. Varsti lähen räägin nendega ise.
A
anuaar  /   09:35, 7. veebr 2017
miks? aga sellepärast ,et haigekassa ei maksa ,et saaks haige lapsega kodus olla.inimestel pole raha,et last ravida ja kodus istuda.igahinna eest tuleb tööl käija
T
Tarmo T  /   09:56, 7. veebr 2017
Jutt on 100% õige aga emmed/issid võiksid oma persed Facebookist, Twitterist, Perekoolist , muust internetist eemaldada ja halamise asemel, et laps ei saa terveks, teda ravida. Ehk kui laps tatine siis ei anta talle piima, nisu tooteid ja joodetakse maksimaalselt vett , loputatakse nina veega (pimpetti kraanivesi või väga väha lahja kaaliumpermanganaadi lahusega loputatakse nina), AURUTATAKSE hingatakse kuuma auru sisse pliidikohal) ja AURUTAMIST tuleb teha pidevalt, juuakse meega teed, pipraplaastrid, sinepiplaastrid kehale, villased sokid jalga ja eelnevalt jalad kokku määritud vietnami salviga või muude toredade salvidega ja "piinatakse" last maksimaalset, et ta terveks saab JA LAPS SAAB 2 päevaga nohust ja kohast lahti kui emal/isa see tahtmine oleks. Aga probleemiks on et enamik , lihtsalt ei viitsi om alast ravida ja antakse lihtsalt mingit apteegist ostetud ja olematu ravitoimega magusat vedelikku ja siis imestatakse ja halatakse, et laps ei saa terveks. Need apteegi ravimid EI RAVI vaid panevad haiguse vegetatiivsesse seisundisse. KUi tahad lapse terveks saada apteegi ravimitega peaksid sa neid andma minimaalset 10X rohkem lubatust. Ning C-VITAMIIN ostke seda ja andek vähemalt 2x normist rohkem ja näete imesid. Lõpetuseks ärge unustage tuulutada tubasid, lihtsalt tuulutage neid tihti, sest liikuv ja külm õhk "tapab" viib toast bakterid välja. Seisev hapu, niiske õhk on ideaalne koht kui tahate, et laps oleks kaua haige. Ning peske lapse käsi tihti ja ka ema/isa võiks oma käsi pesta ning kui Facebookist saate eemale siis lihtsalt desifitseerige kõik pinnad, mida kodus tihti kätega katsutakse ja ka nii ravite oma lapsi. Õpetage lapsed aevastama ja köhima õiesti ehk aevastada/köhida tuleb kas paberisse või varrukasse ning peale seda pestakse käsi. Doktor on rääkinud ja ootame tulemusi.
K
ka ema  /   10:16, 7. veebr 2017
Kas olete kindel, et nohu ja köhatamine on alati lasteaiast? Kas olete uurinud oma lapse vastuvõtlikkust deegudele ja muudele loomadele teie kodus? Võibolla on alergiaga üldse tegu. Samas kui last varajasest noorusest õues karastada ja mitte istuda vabadel päevadel kogu aeg toas, siis nohu ei hakka ka külge. Ma tean, mida räägin, viimane tõsine haigusepuhang oli meie peres aastal 2005, nüüd ei ole isegi enam palavikke.
.
.....  /   10:23, 7. veebr 2017
Olen väikelapse üksikema. Esimene aasta oli lasteaias üliraske, nädal lasetaias ja 3 nädalat kodus, masendav olukord, majanduslikult väga raske, sai ennast ikka kõvasti võgadesse mässitud, aga muid valikuid ei olnud. Teine aasta lasteaias, suure südamevaluga pressisin ka siiski tatise ja vahel ka väikse kõhaga lapse lasteaia uksevahelt sisse ja kannatasin ära mõne ema kommenaatrid koosolekutel sellest, kui hoolimatud on lapsevanemad, kes toovad nphuse lapse aeda. Kolmas aasta huvitav huvitav, nohu tabas meid talvisel perioodil vaid 2 korral ca nädalaks ja olime vaid korra haiguslehega kodus, kui olid lapsel tuulerõuged. Nüüd neljas aasta lasteaias, ka siis kui rühmas on kohal 20 lapsest 5, siis minu laps on mingil põhjusel terve, see üldine viirus ei murra teda. Pole see talv kumbki meist veel haige olnud. Et kus on tõde, kas lapse tervis on karastunud, kuna ta on ka pisikute keskkonnas lasteaias kohal viibinud. Ja miks on haigusega ikka kodus need ühed ja samad lapsed, kelle vanemad lapse esimese aevastuse ja kõhatuse peale arsti poole põõrduvad haiguslehe võtavad ja lapsele kiirelt ravimeid hakkavad manustama? Saage ükskord arus, meie kliimas ei ole nohu mingi haigus.
T
Tiia  /   10:36, 7. veebr 2017
Minu laps oli esimese talve enam vähem terve, kui esimesse klassi läks. Lasteaias polnud võimalik käia üle nädala, sest koguaeg oli nohu, köha või palavik. Kõhuviirusest ei räägigi. Ravisin kaks nädalat, läks tervena lasteaeda ja haigena tuli tagasi. Töölt tulingi ära!
K
kahe lapse ema  /   10:46, 7. veebr 2017
Nohu on nakkav ainult paaril esimesel päeval (vesise nina korral). Tatiste ninadega lapsed/inimesed on kõikjal: poes, naaberkorteris, koolis, lasteaias jne. Seda, kas Su laps sai nohu pisiku lasteaiast või mõnest muust kohast, ei saa küll kuidagi kindlaks teha. Minu lapsed käivad ka nohuse ninaga lasteaias, kui nohu ei ole nii intensiivne, et see lapse enesetunnet mõjutab. Kui rühmas on nohused ninad "keelatud", on asi muidugi hoopis teine. Meie laste rühmades ei ole.
.
...  /   10:50, 7. veebr 2017
Ok nohu nohuks aga meie rühmas tõi üks ema lapse lasteaeda vahetas riided ja saatis rühma ise läks kohe ära,ema muide tööl ei käinud.Kasvatajad ei pannud ka kohe tähele,et lapsel oli silmapõletik ja kui avastati siis kutsuti ema järgi kes ilmus muidugi mitu tundi hiljem välja,sel hetkel olin mina oma lapsele juba järgi läinud(sest otsustasin lapse koju viia varem,kuna teisel lõpesid tunnid ka).Siis tuli see ema ja kasvataja tõreles temaga,et miks tõite silmapõletikuga lapse lasteaeda ja vastus oli seline:AGA TA TAHAB TEISTE LASTEGA MÄNGIDA JU,vot see lapsevanem oli ikka täielik sooda ja uskuge või mitte paar päeva hiljem jäid paljud lapsed silmapõletiku aga tema laps tahtis ikkagi mängida ju.
E
ema  /   15:42, 8. veebr 2017
meil oli lasteaias sama teema silmapõletikuga, üks tõi, kõik said põletiku, viisin lapse ikkagi lasteaeda, sest sealt ta ju sai selle, miks peaks mina koju jääma kui laps ennast hästi tunneb , poolteist päeva ja põletik kadunud, mõni põdes kolm nädalat seda.
K
kasvataja  /   10:56, 7. veebr 2017
Ah pisike nohu. No las olla. Aa teie lapsel lapse ka. Ja teie lapsel ja teie omal ja nii tuleb neid kokku näiteks 6 last aga kas me siis seal rühmas saame mingit mängulist tegevust teha (Õnneks meil nii pole)Meil on üksikud juhtumid päeva peale aga siis ei saa kohe vanemad tulla. Ja meie kasvatajad nuusatame teie lapsukesi ja siis me peseme oma käekesi nii,et käenahad verel. Ja õhtuks on ka need teised kes tulid ilma nohuta ka nohused. Kasvatajad on ka inimesed mitte robotid. See pisikese nohuga lapse kui ta oskab ise oma nohu nuustata siis jah aga kui keegi teine peab tema ninakest nuusatama ja ta ei oleks ju siis ainuke siis ei jäägu koju oma emme juurde.
M
Mati  /   11:13, 7. veebr 2017
Muidugi. Omad armsad ja nunnud lapsed ning võõrad vastikud tatikad.
L
lõpetage ära juba ükskord  /   11:19, 7. veebr 2017
Igasugu haiged hüsteerikud ei tohiks üldse lapsi saada. Minu laps käis lasteaia 15 aastat tagsi, ei olnud küll sellist asja , et nohu pärast oleks keegi sellist haiget hülgemöla ajanud. Mul on ka enamus talvisest perioodist nohu- mis siis saab nüüd, istun kodus ja tööl ei käi? Kes tahab hoiab siis oma last kodus, mitte ei karga teistele kallale. Ei ole vaja lapsi teha kui isegi nohu paanikat tekitab.
K
kliimapagulane 10 aastat  /   11:29, 7. veebr 2017
Hispaanias pole nohu mingi probleem, kõik lapsed on lasteaias ja koolis nohus ja köhas, sest majades pole kliimasüsteeme ja talvel on siseruumides väga rõske ja külm. Kui nohu on väga tugev, tuleb pakk taskurätte kaasa lihtsalt panna. Alati imestan, et kellegi jaoks on nohu probleem. Mina ise küll ei pea tarvilikuks töölt nohu pärast puududa ja samuti ei tee seda keegi teine. Pigem vaadatakse sellele viltu.
M
Monsa  /   01:47, 8. veebr 2017
Hispaania plussiks ka see veel, et enamjaolt perekonnad ei koli kaugele teineteisest. Lapsed ja vanemad. Nii et kui on vanavanemate abi vaja pisipere lasteaeda ja kooli viimisel ja toomisel, ravimisel ja vaatamisel, siis on see vanavanemate moel olemas ja noored saavad oma toiminguid teha. Pyytakse hoida kokku geograafiliselt, majanduslikult ja emotsionaalselt. Vanavanemate abi on hindamatu vaartusega noorele perele. Minu pojal on pruut Kolumbialane. Vaesekesel oli paha ema ja veel hullemad kasuisad, kuni ta lopuks Hispaania pere poolt adopteeriti 9 aastasena. Praegu on 17 aastane ja taiesti normaalseks elu osaks on pisemate suguvosa tatikatele vaatajaks olla kui kellelgi suguvosast abi peaks vaja olema. Eriti haiguste ajal. Lounamaalastel on meilt palju oppida, seda ei saa salata, samas on meil ka nendelt palju yle votta. Kasvatajatest saan aru, on raske tatiste lastega midagi ette votta. Ma motlen siin samas, et kas talupoegade ja Kalevite ajal ka Eesti lapsed nii nohused oli? Usun et lapsed olid siis palju karastatumad. Toepoolest ei ole toa ja ruumi temperatuuril olulist vahet Hispaanias terve aasta jooksul. Eestis ei kylmetanud ma kunagi toas, siin aga poen sooja kotiga teki alla ruttu et kylma kaest paaseda. Suvel me muud jahutust ei tee kui vaid paar puhurit. Keha elab kliima rytmis ja saab aastaaja vati karmilt k@tte. Kui on 3 kraadi, siis on 3 kraadi, paned 3 kampsunit selga ja elad yle. Eestis loomulikult peab olema talvekuudel toetavam soojusallikas, aga mingi balanss loodusega peaks j@@ma. Ei ole ju vaja toas suve tempreratuuri terve talv.
J
jann  /   11:36, 7. veebr 2017
Kui nohu hakkab siis 2-3 päeva tõesti on soovitatav hoida kodus last, eriti vesise ja rohelist värvi nohuga. Üldjuhul nohu kestab 2-3 nädalat, meie kliimas on nohu tavaline sügisel ja kevadel. Kui laps enam nakkav pole ning saab oma nina pühkimise ja nuuskamisega hakkama siis ei näe ma põhjust miks laps ei peaks löasteaias käia. Haiget last tõesti ei tohi lasteaeda viia (palavik, kõht lahti, kõht valutab, leetrid jm tõved), aga noh ega äärmustesse ei tasi ka laskuda.
Õ
ÕP  /   11:46, 7. veebr 2017
Soovitan kõikidel sapipritsijatel lasteaeda töövarjuks minna, siis on selgem pilt ja arvamus muutunud. Kuigi eks jah mõistust ravimid ei paranda.
  /   11:49, 7. veebr 2017
Nohul on ka muid põhjusi, kui viirushaigused. Ei saa ju allergikuga igavesti kodus olla vmt hädaga.
M
moonika  /   12:02, 7. veebr 2017
Meil sama lugu. Ravisime last nädal aega ja saatsime ilma köha ja nohuta lapse lasteaeda. Kolmap. öeldi, et keegi tõi gripise ' seega ka tatise ja köhase lapse lasteaeda ja meil juba neljap. taas tatt ja köha tagasi. Nüüd juba 1,5 nädalat ravitud ega saa jagu. Kuidas emmed ei mõtle, ettuleb last kohe koju jätta, siis on ka oma lapse ravi lühiajalisem ja teised ei saa nakatatud. Tekib küsimus, miks nii, kas nad on rumalad või teevad jah nimme, et kõik jääksid haigeks?
E
Emme  /   13:29, 7. veebr 2017
Kus kohast inim
M
mina  /   13:42, 7. veebr 2017
ma arvan, et lihtsalt lapsel on väga kehva olla lasteaias, kui tal on nohu või viirus küljes või nõrk palavik...lapsest on kahju...kui oled haigestunud, tahad ju ikka voodis vedeleda ja rahus olla... Ise ka ju, kui oled haige..ole või tööl...on ikka kehva olla ja tahad nagu nurka pugeda, et omaette toimetada siis. Ja see on aegadest alates, et mõned vanemad võivad lapsi haigetena lasteaeda viia, mõned ei tohi jne. Hea on, kui haiguse korral on võtta lapse hoidmisele vanavanemaid või muid sugulasi---sõpru. Ega töö juures ka ei taheta, et keegi kogu aeg puudub.
J
Jaan  /   13:44, 7. veebr 2017
See blogijast emme on ikka veel elukogematu. Olen omad lapsed tatisena üles kasvatanud ja praegult on sama asi lapselapsega.. Kui seda tatitõbe seadust rakendada, siis võiks vabalt lasteaiad kinni panna.
R
rongaema, lapsed 27 ja 24  /   15:21, 7. veebr 2017
Mina olen end naljatamisi alati rongaemaks kutsunud- põhjus lihtne- mu kodus on alati aknad lahti, ehk siis tõmbetuul alailma- ka talvel- mu lapsed olid sünnist saati käinud kodus paljajalu ja lühikestes riietes. Ka talvel- ja siis olid talved ikka talve moodi ka, kui nemad tited olid. Ja nüüd OH ÜLLATUS- mul pole kumbki laps puudunud lasteaiast mitte päevagi, koolipopitamised tulid neil omast tahtest, aga mitte nohust-köhast. Mõlemad lapsed läkid esimest korda perearstile passiealistena, kui tervisetõendeid vajasid. Nii lihtne see ongi olnud. Ja mitte sellepärast, et ma oleks nad haigest peast lasteaeda-kooli viinud, vaid sellepärast, et nad polnud kunagi haiged. Vedamine? Mine tea, kas see on ikka vedamine? Äkki oli tegu sellega, et ma neid vati sisse ei mässinud. Vankris magasid alati õues- ka talvel, ja mitte kunagi tekikuhja all, nina vastu ümbermässitud paksu tekki, kust hingeaur vastu nägu tuleb, vaid ikka nöbininad külma õhku sisse hingamas; ja lumehanges möllasid ikka pigem üks kampsun vähem seljas, kui rohkem. Võtke lapsed vati seest välja ja laske neil karastuda.
V
Vanem õde  /   15:31, 7. veebr 2017
Vabandage väga aga te lähete ise ka tatisena tööle ja keegi ei ütle midagi. Ja kuhu sa selle tōbise lapse siis jätad?? Töölt vabaks ei saa, asendajat pole, lastakse lahti, jne. Ja iga inimene vōib vōib haigeks jääda nii poes, linnas vōi mōnes muus avalikus kohas käies. Samamoodi te ise vōite töö juurest pisikud koju tuua. Meil oli terve rühm haige ja kasvatajad samuti. Kas kasvatajad jäid koju? Ei. Kas lapsed jäeti koju? Need kes köhisid vōi olid nohused toodi lasteaeda. Mis siin siis valet on? Kasvatajad annavad samamoodi haiguseid edasi. Selles olukorras pole ōiget ega valet.Muidugi jätaks lapse koju aga kes teda valvab siis????
V
Vanem õde  /   15:31, 7. veebr 2017
Vabandage väga aga te lähete ise ka tatisena tööle ja keegi ei ütle midagi. Ja kuhu sa selle tōbise lapse siis jätad?? Töölt vabaks ei saa, asendajat pole, lastakse lahti, jne. Ja iga inimene vōib vōib haigeks jääda nii poes, linnas vōi mōnes muus avalikus kohas käies. Samamoodi te ise vōite töö juurest pisikud koju tuua. Meil oli terve rühm haige ja kasvatajad samuti. Kas kasvatajad jäid koju? Ei. Kas lapsed jäeti koju? Need kes köhisid vōi olid nohused toodi lasteaeda. Mis siin siis valet on? Kasvatajad annavad samamoodi haiguseid edasi. Selles olukorras pole ōiget ega valet.Muidugi jätaks lapse koju aga kes teda valvab siis????
P
ports  /   15:40, 7. veebr 2017
Inimesi ei mõõdeta portsuna v.a.selle loo autor.
E
erik  /   16:05, 7. veebr 2017
ravi oma lapse, mitte teiste tatti :-)
ehk siis kui sinu laps jääb haigeks, siis on tema immuunsus lahja, mitte teised pole lollid.
oma silmas palki ...
M
Marit  /   16:44, 7. veebr 2017
Ma olen ise olnud lasteaias kasvataja ja ega kasvatajal pole ka kerge nende tatiste laste vanemadega sõdida, osad vanemad kavalad pühivad hommikul tati ära ja polegi näha,et on nohune ja lõpuks hakkab ka kasvatajale nohu külge kui koguaega tatiseid peab pühkima ja ega lapsel pole ka hea olla lasteaias nohusena, mõelge ise kui halb on olla kui on nohu
E
ehh  /   09:33, 8. veebr 2017
kuidas saab nohu külge hakata?? enda immuunsüsteemid nii nõrgad, et linnu tiivaripsust tekkinud õhu liikumine paneb ka kohe tati jooksma??
karastage oma lapsi, tehke ise süüa, liikuge- ei jää ei lapsed ega ka ise haigeks.
ma ise vist 2x olnud lastega kodus paar päeva, kuni palavik üle. muidu terved. kuidas need tänapäeva lapsed nii kehvad on???
L
Lisa  /   12:31, 8. veebr 2017
Nii lihtne see asi ka pole. Hoia oma last kuidas tahad ja kui ikka kasvataja tuleb nohusena tööle siis ju sama. Või isegi hullem, sest kasvataja tegeleb ju kõigi lastega. Üldiselt räägivad arstid, et nohu pole midagi hullu. Kasvatajatel jah tööd rohkem. nad peavad tagama lastel puhtad ninad. Selge see, et talvel lapsed nohutavad ja kui mingit erilist põletikku pole, siis ainult nohu pärast ei saa ju last koju jätta. Kes maksab kinni kodus olemise aja. Me ju ei ela enam nõukaajal. Vinguda võib ju iga asjaga, aga tuleb endasse ka vaadata. Käite rahvarohketes kohtades kus on igasuguseid viirusi vms ja nakatate ise võibolla lapsed/lapse, aga olete kanged teisi süüdistama.
Ü
Ülemere  /   18:02, 7. veebr 2017
Uskumatu, milliseid kirgi tekitab see teema. Olen ka töötanud lasteaias, kus kasvataja teadis isegi arstidest paremini, mis on nohu. Temale ei lugenud see, kui arstidest abielupaar tuli spetsialisti tõendiga, mis kinnitas, et laps ei nakata teisi, ta lausa emailis kõigile vanemaile ja ässitas neid üles, ka koosolekul oli see pea põhiteema. Hetkel olen UK-s ja lapselapsed käivad koolis, koolikohustus algab siin 4-aastaselt ja kui vanemad peaks oma nohuse lapse koolist koju jätma, siis tekiks sellest pahandus. Alguses püüdis mu tütar arstile seletada, et tal vaja lapsega kodus olla, kuna nohu, siis arst vaatas teda kui kuutõbist ja ütles, et see on ju talv/ lastel ongi nohu. Teine asi, mida siiani ikka imestan on jah seesama karastamise teema, ikka veel kummaline näha, kuidas ligi isegi nullile läheneva ilmaga on beebidki palja peaga ja teinekord vaid sokikesed jalas, jakikese hõlmad eest valla. Siiani keelduvad lapselapsed siin jopesid kinni panemast, sallist-mütsist rääkimata, kui ka alla 10 kraadi sooja on. Toad on siin jahedad ja köetakse vähe, olen isegi õppinud 17kraadises toas elama. Omal ajal sai õues oldud pikad tunnid, lume sees möllatud, seljas vaid dressipüksid ja pluusi peal kirju villane kampsun, tuppa tulles pani ema jäätunud püksid nurka seisma, käed-jalad soojaks hõõrutud ja midagi ei juhtunud. Haige sai ka oldud, selge see. Nüüd paneme lastele kaelani kinnitõmmatud kombekad selga, waterproof kindad küünarnukini tiritud, püksisääred kummiga talla alla, et lumi sisse ei pääseks jne., ringi liikuda sellises riietuses on kohmakas ja hiljem lahti pakkides tuleb lagedale higine tegelane...
L
L.  /   19:47, 7. veebr 2017
Kui Lapsele korralikult rinda anda kahe esimese eluaasta jooksul, siis ei hakka ükski nohu külge.
Kahe lapsega nii tehtud ja ei ole olnud köha, nohu, palavikku, rääkimata mingist kõrvapõletikust.
Kuigi emal ja isal on nohu ja teised külmetushaigused olnud ei ole lapsed haigestunud, rääkimata sellest, et koolis lasteaias teised lapsed haiged, Emale, isale on omal ajal rinda antud ju ainult paar kuud. Lapsed 4 ja 8 aastased.
L
lolliks oled läinud või??  /   21:52, 7. veebr 2017
KAHE aasta jooksul rinda? Einojah, ei kommenteerigi sellist lollust muud moodi, kui vaid lükkan su tobeda võite ümber.
Minu lapsed said tervisliku põhjuse tõttu vähem kui kuu rinnapiima ja võin kinnitada, et nad on mul ikka väga terved olnud omal ajal. Olen nendega ainult ühe korra pidanud haiguslehel olema... kui tuulerõuged olid. Nüüd nad juba täiskasvanud. Nohu pole mingi haigus mille pärast elu seisma peab jääma, kui just palavik ei teki ja tõesti paha olla on.
M
Misasja?  /   22:25, 7. veebr 2017
KAHE aasta jooksul rinda? Einojah, ei kommenteerigi sellist lollust muud moodi, kui vaid lükkan su tobeda võite ümber.
Minu lapsed said tervisliku põhjuse tõttu vähem kui kuu rinnapiima ja võin kinnitada, et nad on mul ikka väga terved olnud omal ajal. Olen nendega ainult ühe korra pidanud haiguslehel olema... kui tuulerõuged olid. Nüüd nad juba täiskasvanud. Nohu pole mingi haigus mille pärast elu seisma peab jääma, kui just palavik ei teki ja tõesti paha olla on.
  /   21:23, 7. veebr 2017
Kui eeskuju annab perearst, kes toob rühma oma lapsed siis teen seda ka mina. Perearsti lapsed on olnud nii nohu-köha, mädase silmapõletiku kui ka tuulerõugetega lasteaias.
K
K  /   07:45, 8. veebr 2017
Artikli kirjutajal on täiesti õigus! Meie lasteaias on sama lugu. Mina küll kättemaksu ei tee, küll aga küsin otse kasvatajalt, et miks lubati see ja too laps lasteaeda. Ja ega siis laste vanemad puutumata jää. Tulevad lapsele järele, küsin näost-näkku, et mida paganat- laps on nähtavalt nohune juba hommikul, et miks ta kodus pole. Minu õnneks on mu laps keskmisest tugevama immuunsussüsteemiga ja nohu-köha nii kergelt külge ei hakka, õepoeg aga võtab iga kord haiguse külge ja siis istub õde samamoodi kodus, nagu artikli kirjutaja. Nendele nohuste laste lasteaeda viijatel peaks tasu tõstma- hakaku kinni maksma teiste vanemate töölt puudumisi- ega kõik miljonärid ole, et kahe käega apteegist rohtu jõuab osta ja kodus olla vähema kui 100% eest.
V
Vastupidi  /   13:47, 8. veebr 2017
Kiunujad võiks asutada oma lasteaia ja seal oma reeglid teha. Nohu pole mingi haigus, palavikuga on teine lugu. Õnneks oma lapsed suht suured juba, aga ka lasteaias ei kohanud äärmuslikke lapsevanemaid või kasvatajaid.
A
AA  /   14:07, 9. veebr 2017
Sa peaks küll minema oma vaimset tervist kontrollima!
  /   10:58, 8. veebr 2017
Laps hommikul autosse, ahjud põhja,ülekuumenenud laps autost välja.Lisaks auto sisekliimale , mis pole sugugi tervislik,kohe külma ja niiske õhu kätte. Sellise mudeli järgi jäävad isegi täiskasvanud tõbiseks, mida siis veel väikelastest rääkida. Vahe on vastuvõtlikuse astmes.
M
Mitme lapse ema  /   22:53, 8. veebr 2017
Mina pole kunagi viinud oma pooltõbiseid lapsi lasteaeda sest,ma ei taha et,nad veelgi rohkem ja hullemini haigeks jääksid.Enamus vanematel on ju töö ja raha tähtsam kui oma lapse tervis.Paljudel käivad ka vanavanemad tööl sest,vaja on niikaua tööd teha kuni vanaduspensionile jäävad kus nad siis,lapselapsi valvata saavad.Kui on laps haige siis,ei viida oma last lasteaeda ja punkt siis,istubki haiguslehel koos lapsega ja punkt.
M
Mhmm  /   22:09, 12. veebr 2017
Ma arvan et see "ports" on need kes ei saa endale lubada koju jääda erinevalt mõnest siin! Paljud käivad min. palgaga tööl või on töötud!!! Neil poleks kodus lapsele isegi süüa anda. Ära vaata kõike enda mätta otsast, paistad targem.

Loe ka neid lugusid