Jaga:     
Väikelaps | Tervis

5 toitu, mis toimivad vitamiinidena!

Apteegiletid on lastele mõeldud vitamiinidest lookas. Millistest on abi, et viirustele vastu panna, või piisab ka lihtsalt tervislikust toidust?

Küüslauk on kõige universaalsem loodusravim, mida on aastasadade vältel kasutatud külmetus-ja nakkushaiguste ennetamiseks. See looduslik antibiootikum tugevdab organismi kaitsevõimet,toimib põletikuvastaselt ja tapab pisikuid. Mikroobe hävitav allitsiin annab küüslaugule teravalõhna ja seetõttu ei pruugi selle imevilja tugev maitse lastele väga meeldida. Kuigi maitset leevendavad roogade keetmine ja kuumutamine, on küüslauk siiski seda kasulikum, mida vähemseda on töödeldud. Toore ja peeneks hakituna võib seda proovida lastele pakkuda kas mee, magusa moosi või jogurtiga. Küüslaugulõhnast saab lahti sidrunit või õuna süües, piima, rohelist teed või piparmünditeed peale juues.

Mesi on rahvameditsiinist tuntud vägitoit ja ravivahend, ent ka paljude haiguste ennetaja, sh hingamisteede haiguste ärahoidja, üldise energiataseme ja meeleolu tõstja selles sisalduvate bioaktiivsete ainete tõttu. Eriti kasulik on kärjemesi, taruvaigu või õietolmuga mesi. Mett võib lapsele anda 1–2 teelusikat päevas. Mee väärtuse säilitamiseks ei tohiks seda kuumutada üle 40 kraadi! Tulikuuma vedeliku sisse ei tasu mett panna, teel tuleks lasta enne jahtuda. Mesi sobib koduses toiduvalmistamises ideaalselt asendama ka suhkrut.

Ingver hoiab nakkuste eest tänu eeterlikele õlidele ja viirusvastastele omadustele. Lisaks on sel bakteri- ja seenevastane toime. Jahedatel sügisõhtutel on ingveri-sidrunitee meega suurepärane soojendaja ja tervise turgutaja. Samuti sobib ingver riivituna hästi suppidesse.

Õun – meie igasügisene lemmik, millest tänavu lausa uputab. Üks rikkamaid puuvilju, mis sisaldab tugevate antioksüdantsete omadustega fütotoitaineid, mis pakuvad kaitset paljude haiguste vastu. Ühtlasi aitab hästi seeditav õun puhastada keha toksiinidest. Need krõmpsuvad puuviljad lastele üldjuhul ka maitsevad, las siis söövad terviseks! Kõige kasulikum on neid süüa koos seemnetega.

Marjad ja tsitruselised on tõelised vitamiinipommid, aga neis leidub ka palju mineraale ja antioksüdante, mis üheskoos aitavad immuunsüsteemil külmal ajal paremini vastu pidada. Kui lõunamaiseid vilju leidub kaubandusvõrgus aasta ringi, siis kodumaiseid marju võib talveks sügavkülmutada või kuivatada. Parimad on marjad siiski värskelt ja suhkruta, seega tasub hooajal alati isu korralikult täis süüa.

Loe põhjalikumalt neist ja teistest vajalikest teemadest ajakirjast Meie Lapse Tervis

0 kommentaari

Loe ka neid lugusid